همایش تجلیل از خادمین یادواره شهدای بخش دودانگه
کد خبر: 4185122
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

همایش تجلیل از خادمین یادواره شهدای بخش دودانگه

همایش تجلیل از خادمین یادواره شهدای بخش دودانگه با حضور محمد علی نوبخت، فرماندار ساری برگزار شد.

حمدعلی نوبخت، فرماندار ساری،به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری، نهم آذر ماه در همایش تجلیل از خادمین یادواره شهدا بخش دودانگه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری خصوصا ۱۴۸ شهید بخش دودانگه، با تسلیت شهادت بیش از پانزده هزار فلسطینی، ایام فاطمیه و شهادت بانوی نور، منزلت و کرامت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: شهدای عظیم الشان ایستاده مرگ را در آغوش گرفتند تا دستان قانون در این سرا تا ابد باز بماند و دستان هیچ مظلومی به ناحق بسته نشود.

وی افزود: شهدا همچون چراغی پرفروغ مسیرِ انقلاب اسلامی را در گردنه های تاریخی برای ما روشن  کردند و با اقتدار علوی، باورِ حسینی و عقلانیتِ مهدوی از غیرممکن ممکن ساختند.

نوبخت تصریح کرد: شهدا با ایمان، توکل، تدبر، شهامت، اخلاص، بصیرت، جان برکفی و گذشتن از وجود مادی و زمینی خود، زمینه ساز تحققِ آرمان توسعه در نظام اسلامی شدند.

فرماندار ساری با بیان اینکه در یادواره های شهدا باید منظومه فکری شهدا گفتمان سازی و تکثیر شود. خاطرنشان کرد: با همت و تلاش و بکارگیری هنرِ دینی و استفاده از شیوه‌های خلاقانه و جذاب، یاد، خاطره، سلوک و مجاهدت شهدا باید به نسل جوان و نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با اشاره به بیان مقام رهبری اظهار کرد: گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، شهدا مظهری زیبا و باشکوه از ایمانِ دینی هستند و آحاد ملت ایران اسلامی با توسل و توکل بر شهدا نقشه های شوم دشمنان را برملا کردند.

نوبخت ادامه داد: باید نام شهیدان را زنده نگه داشت و تلاش نمود تا مشی، منش و وصیت نامه، شیوه زندگی اینان در قالب یک کتاب تهیه شود و در یادوار های شهدا در دسترس عموم قرارگیرد.

در پایان این آیین شهدایی با حضور فرماندار مرکز استان از دست اندرکاران و خادمین برگزاری بیست و هشتمین یادواره شهدای بخش دودانگه تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha