آینده نامشخص جوانان فلسطینی که در آمریکا به آن‌ها تیراندازی شد
کد خبر: 4185428
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

آینده نامشخص جوانان فلسطینی که در آمریکا به آن‌ها تیراندازی شد

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره تیراندازی اخیر در ایالت ورمانت به سه دانشجوی فلسطینی‌تبار نسبت به آینده آن‌ها هشدار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «درد و آینده نامشخص دانشجویان فلسطینی که در ورمانت به آن‌ها تیراندازی شد» تأکید کرد: سه دانشجوی فلسطینی که به دلیل پوشیدن چفیه فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، از مشکلات سلامتی و آسیب‌های روانی مداوم رنج می‌برند.

یک گلوله به سینه دانشجویی به نام تحسین علی احمد اصابت کرد، گلوله دیگر در ستون فقرات دوستش هشام عورتانی نشست و گلوله سوم از پشت به دوست این دو کنان عبدالحمید اصابت کرد که تلاش می‌کرد تا از دست کسی که به سمت آن‌ها تیراندازی می‌کرد، فرار کند.

در این گزارش بیان شده، این جنایت در زمانی رخ داده است که سازمان‌های حقوق بشری نسبت به افزایش جرایم ناشی از نفرتپراکنی علیه آمریکایی‌های مسلمان و عرب تبار هشدار داده‌اند.

این درحالی است که این حمله موجی از ترس را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به ویژه در مؤسساتی که جوانان فلسطینی در آن تحصیل می‌کنند، کالج هاورفورد در پنسیلوانیا، کالج ترینیتی در کنتیکت و دانشگاه براون در رود آیلند ایجاد کرد.

مقامات آمریکایی جیسون ایتون 48 ساله را به سه فقره تلاش برای قتل درجه دوم متهم کردند.

ایتون این دانشجویان را در حالی که در حال پیاده‌روی عصرانه در نزدیکی خانه مادربزرگ عورتانی، جایی که برای تعطیلات اقامت داشتند، هدف قرار داد.

انتهای پیام
captcha