یادواره «32 شهید مدافع حرم» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4185534
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
از سوی جهاددانشگاهی قم

یادواره «32 شهید مدافع حرم» در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: یادواره 32 شهید مدافع حرم قم از سوی جهاددانشگاهی استان، 23 آذرماه جاری با حضور رؤسای جهاددانشگاهی کشور، مسئولان استانی و دانشجویان استان در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قمعلی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به تأسی از قیام عاشورا و پیروی از پیام امام حسین(ع) در هزاران کیلومتر از آن سوی مرزهای جغرافیایی برای دفاع از حرم و مظلومان حضور پیدا کرده تا پرچم اسلام و قرآن در جهان سرافراز بماند، اظهار کرد: یادواره شهدا فرصت مناسبی برای رساندن پیام و وصیت‌نامه شهدا به مردم است.

وی با بیان اینکه تجدید بیعت با شهدا و گام نهادن در مسیر آن‌ها سبب ایمن ماندن از آسیب‌ها و روشن شدن آینده خود خواهد شد، افزود: شهدای مدافع حرم کیلومترها دورتر از مرزها با دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درس ایستادگی و آزادگی را به بشریت آموختند؛ این عزیزان با دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) عزت، سربلند و پیروزی را برای اسلام به ارمغان آوردند.

حسینی با بیان اینکه ما این امنیت و عزت را مدیون شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم هستیم و امیدواریم که بتوانیم خدمتگزارانی شایسته برای نظام اسلامی خود باشیم، تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه ایرانی که دشمن در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی با بهره‌گیری از ابزار رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هجمه سنگینی متوجه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انقلاب و نظام کرده است، انتقال فرهنگ و ارزش‌های شهید و شهادت به جوانان عزیز در پایدارسازی امنیت ملی تأثیر زیادی دارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم اظهار کرد: ارزش والای شهدای مدافع حرم از نکات دیگری است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید و این شهدا را حقیقت‌های درخشان زمانه ما، رویشِ‌های نسل جوان مؤمن و نماد ایستادگی جوانان انقلابی در برابر ابزار‌های تبلیغی دشمنان می‌دانند.

وی گفت: جهاددانشگاهی قم در راستای جهاد تبیین، معرفی و نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد در میان جوانان امروزی، یادواره 32 شهید مدافع حرم را 23 آذرماه جاری، با حضور رؤسای جهاددانشگاهی کشور، مسئولان استانی و دانشجویان استان در دانشگاه قم برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha