پاپ خواستار آتش‌بس فوری برای توقف کشتار در غزه شد
کد خبر: 4185655
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

پاپ خواستار آتش‌بس فوری برای توقف کشتار در غزه شد

رهبر کاتولیک‌های جهان در بیانیه‌ای به برقراری آتش‌بس فوری در غزه برای پایان دادن به رنج و کشتار ملت فلسطین دعوت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، پاپ فرانسیس روز یکشنبه با ابراز تأسف از پایان آتش‌بس در غزه ابراز امیدواری کرد که طرف‌های درگیر بتوانند هر چه زودتر به توافق آتش‌بس جدیدی دست یابند.

پاپ که در دوران نقاهت از بیماری برونشیت به سر می‌برد، در بیانیه‌ای که دستیارش قرائت کرد، گفت: «در اسرائیل و فلسطین، وضعیت خطرناک است... در غزه، رنج بزرگ و کمبود کالاهای ضروری وجود دارد».

وی افزود: نقض آتش‌بس دردناک است. این به معنای مرگ، ویرانی و بدبختی است.

 پاپ ادامه داد: بسیاری از گروگان‌ها آزاد شده‌اند، اما هنوز بسیاری دیگر در غزه هستند. بیایید به آن‌ها و خانواده‌‎هایشان فکر کنیم که با به آغوش کشیدن دوباره عزیزان خود بارقه‌ای از امید را دیدند.

وی ادامه داد: امیدوارم همه افراد ذی‌ربط هر چه زودتر به توافق آتش‌بس جدیدی برسند، راه حل‌های جایگزین سلاح را پیدا کرده و راه‌های شجاعانه صلح را جستجو کنند.

واتیکان روز شنبه اعلام کرد که وضعیت سلامتی پاپ فرانسیس رو به بهبود است. پاپ اعظم به دلیل بیماری، حضور خود در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد را هم لغو کرده بود.

کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان، شنبه گذشته به نیابت از پاپ سخنرانی کرد و در آن از شرکت‌کنندگان خواست تا به موفقیتی در زمینه تحول زیست محیطی دست یابند.

انتهای پیام
captcha