تهدید اتحادیه‌های آمریکایی به خروج سرمایه‌های خود از اسرائیل
کد خبر: 4185665
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

تهدید اتحادیه‌های آمریکایی به خروج سرمایه‌های خود از اسرائیل

برخی از اتحادیه‌های کارگری آمریکایی رژیم صهیونیستی را تهدید کردند که چنانچه به جنگ علیه غزه پایان ندهد، سرمایه‌های خود را از این رژیم خارج خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اتحادیه کارگران خودروسازی، بزرگ‌ترین سازمان کارگری در ایالات متحده آمریکا، خواستار آتش‌بس در غزه و پایان دادن به سیاست‌های آپارتایدی است که توسط اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌شود.

برادون مانسیلا، مدیر اجرایی این اتحادیه، بیانیه‌ای را در پلتفرم X منتشر کرد و گفت: از مخالفت با فاشیسم در جنگ جهانی دوم تا بسیج علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی و جنگ کنترا، اتحادیه ما پیوسته از عدالت در سراسر جهان دفاع کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: به همین دلیل است که افتخار می‎‌کنم اتحادیه بین‌المللی کارگران امروز رسماً خواستار آتش‌بس در اسرائیل و فلسطین است.

مانسیلا به نمایندگان و فعالانی که در مقابل کاخ سفید در اعتراض به حمایت آمریکا از اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند، گفت: شورای اجرایی بین‌المللی ما یک کارگروه برای خروج از اسرائیل تشکیل خواهد داد.

اتحادیه بین‌المللی کارگران که بیش از 50 هزار عضو در زمینه تجارت، صنعت و خدمات در سراسر ایالت واشنگتن، شمال شرقی اورگان و شمال آیداهو دارد، درخواست آتش‌بس در غزه را رهبری می‌کند.

اين اتحاديه نامه‌ای به دولت آمریکا ارسال کرده و در آن نوشت: ما اعضای جنبش کارگری آمریکا از تعداد جان‌باختگان در اسرائیل و فلسطین متأسفیم و تمایل خود را برای دستیابی به صلح بین آن‌ها ابراز می‌کنیم.

در این نامه آمده است: ما از رئیس جمهور جو بایدن و کنگره می‌خواهیم تا برای آتش‌بس فوری و پایان محاصره غزه تلاش کنند. ما هر جنایت نفرت‌انگیز علیه مسلمانان، یهودیان یا هر شخص دیگری را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha