بسیج نقطه امید انقلاب است
کد خبر: 4185852
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

بسیج نقطه امید انقلاب است

مسئول بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بسیج نقطه امید انقلاب است، گفت: امام(ره) می‌دانست دشمنان انقلاب مانند دشمنان ائمه دست از عداوت با مردم ایران برنخواهند داشت و با تشکیل بسیج انقلاب را بیمه و سد راهی برای دشمن ایجاد کرد تا مردم با هیچ‌کدام از ابزارهای دشمن از خیمه انقلاب و امام حسین(ع) جدا نشوند. 

احمد زارعی مسئول بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد زارعی مسئول بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع)، امروز، ۱۳ آذرماه، در همایش «جهاد تبیین» که در سالن همایش‌های مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه براساس تأکیدات رهبر انقلاب، جهاد تبیین اولویت فعالیت‌های بسیج است‌، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب تکلیف شرعی و قانونی بسیج است‌ و حضرت امام(ره) برای روزهای سخت فرمان تشکیل بسیج را دادند.

وی با بیان اینکه چند اصل قانون اساسی نگاه جدی به جایگاه بسیج دارد، افزود: اگر بخواهیم در مورد خدمات بسیج صحبت کنیم، باید ساعت‌ها حرف بزنیم. این خدمات بر دوست و دشمن پوشیده نیست‌. امام وقتی فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد، بسیاری فکر می‌کردند با توجه به شرایط آن روز کشور، بسیج تشکلی مقطعی است، در صورتی که امام نگاهی عمیق به بسیج داشت. 

مسئول بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: امام از تاریخ آگاه بود و به گفته اسلام مبنی بر لزوم عبرت گرفتن از گذشته نگاه جدی داشت و می‌دانست هر آنچه از صدر اسلام بر سر مسلمانان آمد، به دلیل این بود که دشمن ابتدا با ابزارهای مختلف یاران ائمه را از خیمه امام جدا و سپس سر امام را از نیزه جدا کرد. امام می‌دانست دشمنان انقلاب مانند دشمنان ائمه دست از عداوت با مردم ایران برنخواهند داشت و امام با تشکیل بسیج انقلاب را بیمه و سد راهی برای دشمن ایجاد کرد تا مردم با هیچ کدام از ابزارهای دشمن از خیمه انقلاب و امام حسین(ع) جدا نشوند. 

زارعی با بیان اينکه امام و رهبری با تکیه بر همین مؤلفه قدرت بسیج، مقتدرانه بر دهان دشمن زدند و می‌زنند و بسیج نقطه امید انقلاب است، گفت: عزل آقای منتظری، عزل بنی‌صدر و خنثی‌سازی سایر فتنه‌های دشمن با تکیه بر بسیج میسر شد. فتنه ۸۸ نیز با ورود بسیج در ۹ دی خاتمه یافت. در ناآرامی‌های سال گذشته نیز بیشترین شهید از بدنه بسیج مظلوم تقدیم جامعه شد. امروز بسیج تنها نهاد مقدسی است که از زبان رهبری نمره قبولی گرفته است. امروز رهبری با تکیه بر همین مؤلفه قدرت، مقتدرانه امامت جامعه اسلامی را بر عهده دارند. 

وی با بیان اینکه بسیجیان مجریان فرمان رهبر‌اند، بیان کرد: جهاد تبیین یکی از فرامین رهبر انقلاب است. دشمن تمام حرکات خود را براساس میزان تحقق کلام رهبری در جامعه تنظیم کرده است. امروز ما باید برای خود و دیگران، تلاش در جهت تحقق کلام رهبری را به عنوان یک سنجش بررسی عملکرد در نظر بگیریم و عملکرد تمام نهادها از جمله دولت و مجلس را بر این اساس بسنجیم و مطابق با آن مطالبه‌گری کنیم. 

مسئول بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه دغدغه‌مندتر از بسیج برای حضور در میدان جهاد تبیین وجود ندارد، افزود: حتی اگر لازم باشد باید به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط بگیریم و مسائل را برایشان تبیین کنیم. باید برای ادارات نظام مسائل تعریف و برای آن اولویت‌بندی کنیم. بر همین اساس باید با نگاه جهاد تبیین، اجرای قوانین مرتبط با عفاف و حجاب را اول در مورد کارکنان ادارات و سپس در مورد ارباب‌رجوع اجرا کنیم. 

زارعی ادامه داد: از سمت ستاد امر به معروف استان منشوری در مورد پوشش کارکنان به ادارات ابلاغ شده و بسیج باید اجرای آن را مطالبه کند، زیرا امروز در جمهوری اسلامی مردم ادارات را به عنوان اصل نظام تلقی می‌کنند. برای ارباب‌رجوع نیز از سمت وزارت کشور بخشنامه رعایت پوشش آمده‌ است و پایگاه‌های بسیج در ادارات به عنوان ناظر اجرای این طرح، هر دو هفته شرایط ادارات را به ما اعلام و ما به قرارگاه عفاف و حجاب ارائه می‌دهیم. 

وی افزود: طبق پایش‌هایی که انجام‌ شده، متأسفانه از بین افرادی که با حجاب نامناسب وارد ادارات شده‌اند و خدمات گرفتند، ۷۰درصد گفته‌اند هیچ‌کس پس از ورودشان به ادارات تذکری به آنان نداده است. در حالیکه این رقم در اصناف و مراکز خرید ۳۵درصد بود. 

مسئول بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر لزوم انجام جهاد تبیین در مورد انتخابات، اظهار کرد: دشمن دنبال این است که چهار نفر بسیجی را از خیمه این نظام بیرون بکشد. بسیج باید از سیاست‌زدگی بپرهیزد و بدون وابستگی به هیچ جناحی، حواسش به مسائل سیاسی باشد. چشم دشمنان به انتخابات دوخته شده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، زیرا رهبر انقلاب نسبت به برگزاری هر چه پرشکوه‌تر این رویداد تأکید دارند. 

زارعی گفت: امروز دشمن می‌خواهد مردم را ناامید کند و تمام زحمات دولت مردمی و انقلابی ما را زیر سؤال ببرد. اخبار رسانه ملی نمی‌تواند اقدامات دولت را کاملاً اطلاع‌رسانی کند و ما در بسیج نیز وظیفه داریم این اقدامات را به اطلاع مردم برسانیم. همان طور که شهید سلیمانی می‌گفت، جمهوری اسلامی حرم است. هر حرمی نیاز به متولی دارد، متولی این حرم بسیج است‌ که‌ تاکنون نگذاشته هیچ نااهل و نامحرمی وارد این حرم شود و از حالا به بعد نیز باید از این حرم و ارزش‌های اسلام و انقلاب مراقبت کند. 

انتهای پیام
captcha