دانشگاه محل تضارب آراست
کد خبر: 4185973
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
سعید جلیلی:

دانشگاه محل تضارب آراست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دانشگاه محل تضارب آراست، گفت: انتظار از دانشجو این است که اگر موضوعی را شناخت و ابعاد آن‌را دقیق تحلیل کرد و فهمید، بتواند رسالت و نقش خودش را ایفا کند.

سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، 13 آذر‌ماه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه لرستان که به‌مناسبت هفته پژوهش و فناوری و در آستانه روز دانشجو  در  این دانشگاه برگزار شد، گفت: محیط دانشگاه محل گفت‌وگو است و از برگزاری این‌گونه نشست‌های گفت‌وگومحور حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محل تضارب آراست و این‌گونه نشست‌ها باعث تقویت فرهنگ گفت‌وگو می‌شود، خواستار شد هر دانشگاه از نظر اینکه یک محل نخبگانی است به‌عنوان یک دولت سایه عمل کند به این معنی که راهکارهای علمی برای رفع مشکلات و چالش‌ها ارائه کند.

جلیلی با تحلیل مقاومت غزه و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان در این زمینه بیان کرد: ساختار نظام بین‌الملل بر پایه قدرت‌های بزرگ است؛ در صحنه جهانی نباید تسلیم قواعد و رویه‌ها و روایت‌هایی شد که نظام سلطه، تعیین می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از انتظارات از دانشگاه این است که در آنچه جریان دارد در سیاست، اقتصاد و جامعه، بتواند نگاهی دقیق و علمی به پدیده‌ها داشته باشد؛ چه در توصیف صحیح پدیده‌ها و چه در تحلیل دقیق آن‌ها، انتظار از دانشجو این است که اگر موضوعی را شناخت و ابعاد آن‌را دقیق تحلیل کرد و فهمید، بتواند رسالت و نقش خودش را ایفا کند. دانشگاه و دانشجو باید بداند روند پدیده‌ها چیست و در هر مقطع زمانی چه رفتارهایی باید انجام بدهد.

وی با اشاره به اینکه فریاد دانشجو در سال 32 باعث شد دانشگاه و دانشجو در مقابل منویات آمریکا بایستد و یک حرکت تاریخی انجام بدهد، گفت: در این چند دهه این حرکت‌ها اتفاق افتاده‌اند و این یک موضوع بسیار مهم است. جهان معاصر با یک پدیده مواجهه شده است؛ پدیده‌ای که با موشک به بیمارستان حمله می‌شود، پدیده‌ای که با موشک هزاران زن و کودک کشته می‌شود، در تاریخ برخی پدیده‌ها را دیده‌ایم؛ برای مثال خوانده‌ایم که مغول‌ها آمدند و کشتند و غارت کردند و جنایت‌های زیادی انجام شده است، اما تفاوت بین جنایت‌های مغول با پدیده‌ جدید کشتار با موشک چیست؟

جلیلی تصریح کرد: تفاوت این است که مغول‌ها ادعای تمدن و آزادی و خیلی از شعارهای امروز صحنه جهانی را که ملت‌های آزاد می‌شنوند، نداشتند؛ برای نمونه مردم ما در یک سال گذشته با شعار زن، زندگی، آزادی روبه‌رو شدند که البته شعار درستی است و اینجاست که می‌بینیم بین شعارها و ادعاها و واقعیت‌ها که کشتار زن و کودک با موشک است فاصله‌ وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا که از شعار زن، زندگی، آزادی حمایت می‌کرد الان همراه با رژیم صهیونیستی مشغول کشتار زنان و کودکان غزه با موشک است، بیان کرد: کسانی که مدام از دموکراسی غربی سخن می‌گویند الان از رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می‌کنند، حتی برخی‌ می‌گویند رژیم صهیونیستی یک رژیم درخشان در زمینه دمکراسی است، این حرف‌ها بر چه مبنایی بیان می‌شوند، می‌گویند رژیم صهیونیستی یک رژیم دموکرات است و در واقعیت شاهد کشتار مردم بی‌گناه با موشک توسط این رژیم هستیم.

قرآن کریم؛ قصه مبارزه حق با باطل

در ادامه این نشست علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان گفت: آیات قرآن کریم قصه مبارزه حق با باطل است، قصه اصلی مبارزه موساییان با فرعونیان است و فرعونیان آن‌هایی هستند که الان مشغول کشتار زنان و کودکان غزه و فلسطین هستند.

وی اظهار کرد: استکبار نظامی است که دیگران را ضعیف می‌شمارد و تلاش می‌کند مانع قوی شدن ملت‌های مستقل بشود؛ اسرائیل غاصب مزدور نظام سلطه و مزدور آمریکاست و مشغول کشتار همه مردم است و کودک‌کشی به‌ راه انداخته است.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: سنت الهی این است که در نهایت مستضعفان و صادقان پیروز می‌شوند و پیروزی از آن کودکان فلسطینی است.

روز دانشجو متعلق به دانشجوی استکبارستیز است

در ادامه محمد بُسحاک، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در سخنانی گفت: روز دانشجو متعلق به دانشجوی استکبارستیز است.

وی تصریح کرد: 16 آذر سال 32 نماد استقلال‌خواهی و استکبارستیزی جریان دانشجویی است؛ روزی که دانشجوی ایرانی غیرت خودش را نسبت به وطن و استقلال کشورش نشان داد و آن‌را به همگان ثابت کرد؛ خط همان خط است؛ خط اصیل جریان دانشجویی، امروز بیدارتر از سابق، محتاط و هوشیار در مقابل استکبار سینه سپر کرده و قدمی عقب نخواهد رفت.

انتهای پیام
captcha