محصول «نان بدون گلوتن» به بازار عرضه می‌شود
کد خبر: 4185999
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی

محصول «نان بدون گلوتن» به بازار عرضه می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه، طرح تولید «نان بدون گلوتن» و مناسب برای کسانی که به این ماده حساسیت دارند را اجرا کرد که پس از طی مراحل باقی‌مانده، محصول نهایی به بازار عرضه می‌شود.

هادی مولودیان رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضویهادی مولودیان، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه این دانشگاه، طی سال‌های اخیر گام‌های ثمربخشی را در حوزه پژوهش برداشته است، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی جزو دانشمندان دو درصد دنیا هستند و تعدادی از اساتید این دانشگاه شرکت‌ دانش‌بنیان را تأسیس کرده‌اند.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته برای نخستین بار قراردادی را با پارک علم و فناوری خراسان منعقد کردیم که براساس آن قرار است مراکز فناوری اقتصاد دیجیتال در دانشگاه پیام نور مشهد مستقر شوند. همچنین برای اولین بار مسابقات کشوری موت‌کورت و در سال جاری برای نخستین بار، مسابقه استارتاپی در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد.  

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به تألیفات علمی اساتید این دانشگاه، بیان کرد: طرح‌های پژوهشی مختلفی در حوزه‌های مرتبط با صنعت از سمت اساتید ما اجرا شده است. به عنوان مثال یکی از اعضای هیئت علمی، طرح تولید «نان بدون گلوتن» و مناسب برای کسانی که به این ماده حساسیت دارند را اجرا کرد که پس از طی مراحل باقی‌مانده، محصول نهایی به بازار عرضه خواهد شد.

مولودیان با بیان اینکه ما هنوز در ابتدای مسیر پژوهش هستیم افزود: در طی دو سال اخیر و از پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حوزه پژوهش، گام‌های ما در این مسیر استوارتر شد. البته متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم با شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات قرارداد منعقد کنیم. از تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها تقاضا دارم مسائل خود را در قالب طرح‌‎های پژوهشی به دانشگاه بیاورند تا اساتید و دانشجویان ظرفیت علمی خود را صرف کار بر روی این طرح‌ها کنند و محصول یا خدمتی برای حل مسائل ارائه دهند.

وی همچنین با اشاره به کیفیت آموزش در دانشگاه پیام نور، بیان کرد: همین که آموزش در این دانشگاه به شکل کتاب‌‍‌محور انجام می‌شود و جزوه‌محور نیست و دانشجو برای امتحان مجبور است حجم خاصی از کتاب را مطالعه کند، باعث افزایش سطح سواد آنان و موفیقت‌شان در سایر آزمون‌ها نظیر کنکور ارشد و آزمون وکالت می‌شود. حد نصاب قبولی‌های دانشجویان ما نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار بالاتر است.  

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی همچنین در خصوص وضعیت دانش‌آموختگان این دانشگاه به لحاظ حضور در بازار کار، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان این دانشگاه حتی پیش از فارغ‌التحصیلی شاغل‌اند و به همین دلیل تحصیل در دانشگاه پیام نور را انتخاب می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha