دارالقرآن «منوچهر والیزاده» در خرم‌آباد افتتاح شد + عکس
کد خبر: 4186067
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

دارالقرآن «منوچهر والیزاده» در خرم‌آباد افتتاح شد + عکس

دارالقرآن‌ الکریم دانش‌آموزی زنده‌یاد منوچهر والیزاده طی مراسمی، امروز، 14 آذرماه در خرم‌آباد افتتاح شد.

افتتاح دارالقرآن منوچهر والیزاده در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، طی مراسمی که امروز، ۱۴ آذرماه با حضور تعدادی از دانش‌آوزان، معلمان و مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان و ناحیه یک آموزش و پرورش خرم‌آباد برگزار شد، دارالقرآن الکریم زنده‌یاد «منوچهر والیزاده» اداره آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد افتتاح شد.

این دارالقرآن زیر نظر اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در زمینه برپایی کلاس‎های آموزش حفظ، قرائت و اذان فعالیت می‌کند و دانش‎آموزان مدارس ناحیه یک خرم‎آباد را تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی دارد.

باقر حق‌شناس، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد در این مراسم با بیان اینکه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران براساس تعالیم قرآن و آموزه‌های دینی است، گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند دانش‌آموزان را با آموزه‌‌ها و تفکرات قرآنی آشنا کند، دارالقرآن‌ها هستند.

وی با تأکید بر لزوم توجه دانش‌آموزان به یادگیری قرآن و اینکه حاملان و عاملان قرآن کریم از مقربان درگاه الهی هستند، افزود: از دیدگاه علامه مجلسی حامل قرآن کسی است که بتواند قرآن را بخواند، بعضی از سوره‌ها و آیات قرآن را حفظ کند، معنای آیاتی را که قرائت می‌کند، بداند.

حق‌شناس با بیان اینکه خواندن قرآن بدون معنا هم ثواب دارد اما بهتر است با معانی آیات و سوره‌ها نیز آشنا باشیم، اضافه کرد: دانش‌آموزان باید تلاش کنند علاوه بر قرائت قرآن با معنای قرآن نیز آشنا و در زمینه حفظ قرآن و عمل به توصیه‌های قرآن نیز اقدام کنند.

در بخشی از این مراسم، احسان پیرداده‌ بیرانوند، از قاریان ممتاز لرستان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و کرم‌اللهی از مداحان لرستانی نیز به مدیحه‌‌‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام
captcha