سرگردانی اسرائیل در نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت
کد خبر: 4186109
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

سرگردانی اسرائیل در نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت

امضای قانون جرم‌انگاری سازش با اسرائیل از سوی صنعاء، هلاکت 10 نظامی صهیونیست از جمله چهار افسر در 24 ساعت گذشته، تاکید جهاد اسلامی بر دروغ بودن وجود نقطه امن در نوار غزه، سرگردانی اسرائیل در نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت و.. از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز سه شنبه قانونی را به امضا رساند که به رسمیت شناختن اسرائیل و عادی‌سازی روابط با آن را ممنوع می‌کند.

المشاط تأکید کرد: این قانون به یمن این امکان را می‌دهد که در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم و مقاومت فلسطین به طور مؤثرتر و رسمی‌تر حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل خیانت به امت اسلامی عربی و ملت‌هاست، گفت: رژیم‌های سازشگر عمال پروژه صهیونیستی هستند و اقدامات آن‌ها در خدمت این رژیم است.

از سرگردانی اسرائیل با نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت تا شهادت 1 کودک فلسطینی در  هر 10 دقیقه

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر موضع قاطع این کشور در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن و تداوم حمله به رژیم اشغالگر با همه اشکال ممکن تأکید کرد.

سکوت مشکوک اعراب در برابر حمام خون اسرائیل در غزه

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد: اظهارات مقامات کاخ سفید درباره مناطق امن دروغ و تنها برای سرپوش گذاشتن بر کشتار جمعی است که ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه مرتکب می‌شود.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است که دولت آمریکا با اسرائیل همکاری می‌کند تا تمام توان خود را برای ایجاد مناطق امن برای آوارگان غزه به کار گیرد.

این جنبش افزود: حمله رژیم اشغالگر به بیمارستان‌ها وقطع مخارات غزه با هدف کشتار هر چه تعداد بیشتر از فرزندان ملت ماست.

جهاد اسلامی گفت: اینکه به دشمن اجازه کنترل گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌ها داده شده یعنی در تجاوز علیه ملت فلسطین شریک شده‌اند و کابینه جنایتکاران جنگی در تل‌آویو را به رسمیت شناختند.

در این بیانیه به تهاجم ارتش اشغالگر به کرانه باختری اشاره شده و آن بخشی از جنگ نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی در چارچوب طرحی برای خالی کردن سرزمین فلسطین از مردم آن توصیف شده است.

این جنبش بیان کرد: جنایات دشمن در کرانه باختری و غزه عزم مردم ما را برای پایبندی به سرزمین خود، دفاع از آن، حفاظت از مقدسات و نابودی اشغالگری افزایش خواهد داد.

جنبش جهاد همچنین در بیانیه خود با تأکید بر اینکه در دفاع از مردم فلسطین دریغ نخواهد کرد، تأکید کرد: حمام خونی که دشمن مرتکب می‌شود، پیروزی را برای آن‌ها در میدان محقق نمی‌کند و مانع از شکستشان نمی‌شود.

این جنبش سکوت مشکوک اعراب در برابر حمام خونی که تمام جهان در حال تماشای آن هستند، محکوم کرد و خواستار قیام ملت‌‌ها با همه ابزارها و راه‌های ممکن شد.

از سرگردانی اسرائیل با نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت تا شهادت 1 کودک فلسطینی در  هر 10 دقیقه

ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه از هلاکت دو افسر این رژیم در درگیری‌های نوار غزه خبر داد و گفت که از صبح امروز تعداد کشته‌های ارتش این رژیم به پنج نفر رسیده است.

صبح امروز ارتش رژیم اشغالگر اعتراف کرد که سه نظامی آن از جمله یک افسر با درجه سروانی در نبردهای زمینی در نوار غزه کشته شدند و چهار نفر دیگر از جمله یک افسر به شدت مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز نیز به هلاکت دو افسر و سه سرباز خود در درگیری‌های غزه اعتراف کرد.

بر این اساس تعداد کشته‌ها در صفوف ارتش رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته به 10 نفر رسیده که چهار نفر آن‌ها افسر هستند و در مجموع از هفتم اکتبر تعداد نظامیان به هلاکت رسیده رژیم صهیونیستی به 405 نفر و تعداد زخمی‌ها به بالای یک هزار نفر رسیده است.

از سرگردانی اسرائیل با نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت تا شهادت 1 کودک فلسطینی در  هر 10 دقیقه

در همین حال مقاومت فلسطین نیز به مقابله با یورش تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در چند محور نوار غزه ادامه می‌دهد و در شرق خان یونس با خمپاره‌های یاسین 105 پنج خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را هدف گرفته است.

دو تک تیرانداز اسرائیلی هم به ضرب گلوله نیروهای قسام در شرق خان یونس زخمی شدند.

نیروهای کتائب القسام همچنین امروز شهرک بئرالسبع در سرزمین‌های اشغالی را هدف موشک‌باران قرار دادند.

شگفتی آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیچیدگی تونل‌های حماس

ایلان لوی، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی هم امروز در اظهاراتی با ادعای اینکه این رژیم به پایان دادن به حکومت حماس متعهد است، گفت: مخفیگاه‌های حماس منحصر به فرد است، ولی ما به آزادی گروگان‌هایمان متعهدیم.

از سرگردانی اسرائیل با نیافتن شهر زیرزمینی مقاومت تا شهادت 1 کودک فلسطینی در  هر 10 دقیقه

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گفت که ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شبکه تونل‌های حماس در غزه از شبکه قطارهای زیرزمینی لندن بزرگ‌تر است.

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی گفته است که کلمه تونل توصیف‌گر چیزی که حماس در زیر نوار غزه درست کرده است، نیست بلکه شهرهایی زیر زمین آنجا ساخته شده است.

وی افزود که کابینه نتانیاهو منابع را برای یافتن راه حلی برای تخریب این تونل‌ها تزریق کرده است، اما عملیات یافتن تونل‌ها شبیه به داستان‌های علمی تخیلی است و کمک‌های آمریکایی به ارزش 320 میلیون دلار برای فناوری‌های ضد تونل هیچ فایده‌ای نداشته است.

خبرگزاری آناتولی هم به نقل از یکی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گفت: به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه کشته می‌شود.

رچارد پیپرکورن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌های اشغالی در یک نشست خبری سازمان ملل در ژنوتاکید کرد: ما در مورد تقریباً ۱۶ هزار کشته در غزه صحبت می‌کنیم که بیش از ۶۰ درصدشان زنان و کودکان هستند و علاوه بر این بیش از ۴۲ هزار نفر دیگرشان هم زخمی شده‌اند.

پیپرکورن در ادامه افزود: ما به تاریک‌ترین دوران بشریت نزدیک شده‌ایم و به برقراری یک آتش‌بس پایدار نیاز داریم.

انتهای پیام
captcha