انس با قرآن؛ تنها روش مقابله با جنگ نرم
کد خبر: 4186262
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

انس با قرآن؛ تنها روش مقابله با جنگ نرم

نفر اول رشته قرائت تحقیق چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا گفت: تنها روش رویارویی با جنگ نرم دشمن، تجهیز شدن به سلاح انس با قرآن است، وگرنه دچار تردید و کم‌بصیرتی می‌شویم و از جرگه دشمن سر درمی‌آوریم.

سیدسجاد حسینی نفر اول رشته قرائت تحقیق چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجاسروان سجاد واثقی‌نیا از تیپ ٢٢٣ شهید شهرام‌فر منطقه پرندک تهران موفق شد در رشته قرائت تحقیق چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا که به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، رتبه اول را کسب کند. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: با توفیق الهی، از سال ۸۳ که رتبه نخست مسابقات قرآن بسیج استان کرمانشاه را در این رشته کسب کردم، حدود ۲۰ سال است که به‌صورت حرفه‌ای در زمینه تلاوت قرآن فعالیت می‌کنم.

وی درباره داوران و سطح مسابقات نزاجا گفت: سطح کیفی شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها خوب بود؛ اما با حد مطلوب که به استانداردهای مسابقات کشوری نظیر سازمان اوقاف نزدیک شود، فاصله داشت. داوران هم از فینالیست‌های کشوری بودند و داوری‌های خوبی ارائه دادند.

این قاری قرآن در پاسخ به این سؤال که ضرورت برگزاری این مسابقات چه می‌تواند باشد، توضیح داد: دشمن علیه ما هجمه‌ای از جنگ نرم راه انداخته است. این جنگ بسیار هنرمندانه و زیرکانه طراحی شده و تنها روش رویارویی با آن قطعاً این است که مؤمن خود را مسلح کند. این کار نیز مقدور نمی‌شود، مگر با دستاویز قرار دادن سخن رسول خدا(ص) که می‌فرماید: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ؛ هنگامی که فتنه‌ها همچون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، بر شماست که به قرآن تمسک جویید.»

وی ادامه داد: به نظرم فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم» نیز براساس همین مسئله است، چراکه ایشان با توجه به حوادث آخرالزمان می‌دانست که تنها راه تجهیز علیه فتنه‌ها در کشوری که پرچمدار اسلام و تربیت‌کننده شیعه امام زمانی است، مأنوس شدن با قرآن محسوب می‌شود و هر کس خود را به این سطح از بازدارندگی نرساند، دچار تردید و کم‌بصیرتی می‌شود و از جرگه دشمن سر درمی‌آورد.

حسینی با بیان اینکه به سهم خود و به فضل الهی توانسته است به توصیه مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد: ما با لبیک به صحبت ایشان، حفظ قرآن را با حضور ۳۰ نفر از نیروهای ارتش در پادگان آغاز کردیم و طی هشت ماه توانستیم ۱۳ حافظ تربیت کنیم. البته کیفیت حفظ هم مؤلفه مهمی به شمار می‌رود و لازم است که هر حافظ حداقل پنج جزء را تثبیت کند و به معارف آن تسلط داشته باشد.

وی راجع به مکان برگزاری مسابقات گفت: از کاشان، عطر ایمان و از مردمش، عطر تقوا استشمام می‌شود. انتخاب مکان برگزاری مسابقات در آستان این امامزاده لازم‌التعظیم، هوشمندی میزبانان را می‌رساند. در شرایط آمادگی روحی، ذهنی و جسمی یک قاری، فضا می‌تواند چارچوب قرائت را به‌طور کلی تغییر دهد و بین برگزاری مسابقات در این آستان مقدس با یک سالن خشک و بی‌روح تفاوت بسیاری وجود دارد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha