پاسداشت مقام شهدا تجدید عهد با حضرت زهرا(س) است
کد خبر: 4186687
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸
حجت‌الاسلام پناهیان:

پاسداشت مقام شهدا تجدید عهد با حضرت زهرا(س) است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: پاسداشت شهدا که روضه‌داران واقعی صدیقه طاهره(س) هستند، تجدید عهد و پیمان با حضرت زهرای مرضیه(س) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد پناهیان، سخنران حرم بانوی کرامت در مراسم یادواره «18 شهید روضه فاطمیه قم» و تشییع پیکر شهدا که شب گذشته 17 آذرماه، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، شهدا را زائران و همنشینان اهل‌ بیت(ع) دانست و اظهار کرد: اولیاءالله از زمان شهادت تا زمان رجعت با ائمه اطهار(ع) همنشین می‌شوند.

وی شهدای گمنام، خوشنام و پرآوازه را زائران پروانه‌وار دور حریم اهل‌ بیت(ع) دانست و ادامه داد: شهدا شاهدان و مطلعان وادی اهل بیت(ع) هستند و بعد از شهادتشان «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هستند و دوره جدید و عالی زندگی را آغاز می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شهدا هیچ‌گاه از عملشان جدا نمی‌شوند، اظهار کرد: اگر شهدا در زمان حیاتشان در قله جهاد و مبارزه بودند، بعد از شهادت نیز در قله جهاد و شهادت زندگی را ادامه می‌دهند. در فراز «اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ» زیارت عاشورا از خداوند متعال می‌خواهیم، هم در دنیا و هم در آخرت در معیت امام که شهدا با ایشان همراه هستند، زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر جا جبهه حق باشد شهدا نیز حضور دارند و با جبهه باطل مبارزه می‌کنند، بیان کرد: همان‌طور که زندگی معنوی شهدا نسبت به سایرین بالاتر بود، بعد از شهادت نیز در تراز والاتری رشد می‌یابد، چراکه در این دنیا از علما و روحانیون استفاده می‌کردند و بعد از شهادت نیز در همنشینی با اهل بیت(ع) و پای منبر سراسر نور رسول‌الله(ص) تربیت می‌شوند.

پناهیان ضمن تأکید بر بازشناسی سیره شهدا گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) مدل زندگی شهدا را بهترین زندگی دوستان خدا ذکر می‌کنند؛ شهدا هادیان مسیر هدایت الهی هستند، باید نحوه زندگی را از شهدا فرا بگیریم.

غزه دفاع مقدس امروزی است

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دفاع مقدس در گذر تاریخ بشر همواره زنده و پویا ادامه داشته است، اضافه کرد: غزه، جنین، اراضی ۴۸ و جبالیا، امروزی‌ترین عرصه دفاع مقدس است و خانواده شهدای غزه همچون خانواده شهدای انقلاب اسلامی، کوه ایمان، بصیرت، مقاومت و قدرت هستند. شهدای مقاومت اسلامی حماسه‌سازان و قربانیان دین خدا و در مسیر تشکیل حکومت جهانی بقیه‌الله الاعظم(عج) هستند.

پناهیان به ایمان و صلابت وصف‌ناپذیر خانواده شهدای غزه اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب، چون جرئت رویارویی مستقیم با ایران مقتدر را نداشتند، جبهه مقاومت را نشانه گرفتند و زمانی هم که دیدند زورشان به رزمندگان جبهه مقاومت نمی‌رسد، به زنان و کودکان مظلوم هجوم برده و آنان را به شهادت رساندند.

وی ضمن انتقاد از سکوت برخی افراد نسبت به کشتار کودکان مظلوم فلسطین، اظهار کرد: جلسه اهل بیت(ع) حتما باید مورد رضایت خود اهل بیت(ع) نیز باشد، متأسفانه در برخی جلسات اهل بیت(ع) حاضر نیستند برای حمایت از حق، وارد میدان مبارزه با جبهه باطل شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شهدا روضه‌داران واقعی فاطمه زهرا(س) هستند، تصریح کرد: پاسداشت شهدا که روضه‌داران واقعی صدیقه طاهره(س) هستند، تجدید عهد و پیمان با زهرای مرضیه(س) است.

وی ضمن اشاره به فراز‌هایی از احادیث فاطمه زهرا(س) و ابراز تنفر ایشان از مدل زندگی دنیازدگان تصریح کرد: امروز نیز همانند دوران پیامبر(ص) کسانی هستند که روزی در رکاب دین با جد و جهد شمشیر می‌زدند و امروز شمشیرهایشان شکسته و به انقلابی‌های سرد و سست تبدیل شده‌اند؛ اینان دیروز رضای حق، رضای، ولی حق و حکم خدا را مهم می‌دانستند و امروز چیز دیگری برایشان اهمیت پیدا کرده است، حضرت زهرا(س) از سبک زندگی این طایفه متنفر هستند.

پناهیان در تبیین انحراف امت بعد از رسول‌الله(ص) در نگاه صدیقه طاهره(س) گفت: تنها عاملی که باعث شد تا امت اسلام دیگران را به علی(ع) ترجیح دهد؛ ادامه مسیر انقلابی و جهادی رسول‌الله(ص) در سایه‌سار شمشیر با صلابت علی و جهاد و مبارزه در راه دین خدا بود، چراکه اگر کار دست علی(ع) باشد، همه در اردوگاه جهاد خواهند بود.

انتهای پیام
captcha