فعالیت‌ پرورشی مدارس با مدیریت نیروهای متخصص اجرا شود
کد خبر: 4186931
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶

فعالیت‌ پرورشی مدارس با مدیریت نیروهای متخصص اجرا شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی مدارس تنها به مباحث درسی خلاصه نشود، بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدارس با مدیریت نیروهای متخصص تأکید کرد.

نشست شورای آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 18 آذرماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدارس به نیروهای متخصص و فعالیت میدانی نیاز دارد گفت: معلمان باید همچون گذشته با دانش آموزان زندگی کنند و فعالیت‌های آموزشی تنها به مباحث درسی خلاصه نشود.

وی ادامه داد: سیل خانمان‌سوز آسیب‌های نوپدید و برخی مسائل و ناهنجاری‌ها سهل‌الوصل شده و در مقابل آن حجم فعالیت‌های فرهنگی کافی نیست، البته بضاعت آموزش و پرورش هم محدود است و همکاری سایر ارگان‌ها مورد انتظار است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی در مدارس باید با توجه به همه سلایق دیده شود اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی باید برگزاری رویدادهای اردویی و ورزشی هم دیده شود تا علایق همه دانش‌آموزان تأمین شود و به یک بخش محدود نگردد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این نشست با اشاره به توجه به سه مؤلفه مهم گفت: تفکر، تعقل و خداباوری باید در نسل امروز به ویژه دانش‌آموزان گسترش یابد که با نماز و خداباوری بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح آموزش رایانه و اطلاعات در مدارس استان بیان کرد: این طرح تاکنون در 28 مدرسه دخترانه و 17 مدرسه پسرانه اجرایی شده که در مجموع 16 هزار دانش‌آموز دختر و هفت هزار دانش‌آموز پسر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به مشارکت 152 معلم در این طرح، کمبود تجهیزات را چالشی در این زمینه خواند که تأمین آن با کندی در حال انجام است و در این زمینه انتظار درخواست مساعدت از بخش‌های مختلف داریم.

یادآور می‌شود ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در طرح‌های مهارت، نماد، توزیع شیر رایگان در مدارس و پویش جهاد علمی آموزشگاه البرز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha