کتابخانه‌های عمومی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار هستند
کد خبر: 4186997
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار هستند

پروانه رضاقلیزاده با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار هستند، گفت: میزان عضویت در کتابخانه و همچنین منابع و امانت کتاب از مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که در سال جاری به‌صورت چشمگیر افزایش یافته است.  

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، 18 آذر‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، کتاب را حاصل تفکر و اندیشه تلاش اندیشمندان و دانشمندان عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اصلی‌ترین رسالت‌های این نهاد فرهنگی است و در این راستا برنامه‌های متنوعی در این مراکز اجرا می‌شود.

وی افزود: چشم‌انداز‌های کتابخانه‌های عمومی به سمت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف به‌ویژه کودکان و نوجوانان است و با این هدف بخش‌های کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی به مراکزی جهت آموزش کتابخوانی، قصه‌گویی، نقاشی، مهارت‌های فردی و اجتماعی و سایر برنامه‌های کتاب‌محور شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: میزان عضویت در کتابخانه و همچنین منابع و امانت کتاب از مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که در سال جاری به‌صورت چشمگیر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha