آیین نکوداشت خدمات خیرین و داوطلبین برتر هلال احمر گلستان برگزار شد
کد خبر: 4187114
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

آیین نکوداشت خدمات خیرین و داوطلبین برتر هلال احمر گلستان برگزار شد

آئین نکوداشت خدمات خیرین و داوطلبین برتر هلال احمر گلستان با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر گلستان، معاون داوطلبی و خدمات اجتماعی جمعیت هلال احمر ایران، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان امروز، 19 در سالن پرورشی و فکری گرگان برگزار شد.

غریب آبادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آئین نکوداشت خدمات خیرین و داوطلبین برتر هلال احمر گلستان با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر گلستان، معاون داوطلبی و خدمات اجتماعی جمعیت هلال احمر ایران، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان امروز، 19 در سالن پرورشی و فکری گرگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام یعقوب مهدوی گفت: پبامبر گرامی اسلام می‌فرماید: «مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند: «یا لَلْمُسْلِمینَ» ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست»

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان افزود: زحمات امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر در سیل، زلزله، جاده‌ها، ایام کرونا و موقعیت‌های مختلف برای کمک و نجات مردم تلاش می‌کنند جای قدردانی دارد.

اهورا احمدی معاون داوطلبی و خدمات اجتماعی جمعیت هلال احمر ایران در این مراسم گفت: از آذر پارسال تا کنون، ارزش ریالی خدمات و کمک‌های خیران و داوطلبان در ایاران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد از داوطلبان هلال احمر در کل دنیا، ایرانی هستند، افزود: خوشبختانه جمعیت هلال احمر در سال گذشته جشن 100 سالکی این مجموعه را برگزار کرد و این نشان می‌دهد ما وام دار یک تاریخ 100 ساله هسنیم و 100 سال داوطبین هلال احمر در یک مجموعه قرار دارند و برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می کنند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات این مجموعه در یک سال اخیرتنظیم کانال عضویت گروه امداد توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری هلال احمرو تجهیزات مالی سامانه سخا تنظیم شده و بیش از 2 میلیون 838 فعالیت داوطلبانه به ثبت رسیده است.

احمدی با بیان‌اینکه در این حوزه، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ طرح بزرگ ملی نیز به انجام رسیده است، گفت: در یک سال گذشته با کمک خیرین و و منابعی که دولت در اختیار جمعیت قرار داده توانستیم به بیش از 120 هزار نفر دویست و 85 میلیارد تومان کمک بلاعوض داشته باشیم.

قاسم غریب آبادی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز گفت: جمعیت داوطلبین هلال احمر یک جمعیت است که غالبا افراد جوان و با استعداد در این مجموعه فعالیت می‌کنند که جا دارد از زحمات یک ساله این افراد تقدیر و تشکر شود.

غریب آبادی با بیان اینکه داوطلبین هلال احمر همیشه در بحرانی ترین مراسمات حضور فعال داشتند، گفت: اقدامات خیرین داوطلب همیشه بشر دوستانه بوده و نمونه آنها را در خدمت‌رسانی در کاروان سلامت در روستاها می‌بینیم.

وی با بیان اینکه 17 هزار داوطلب و خیر با این جمعیت در استان همکاری می‌کنند، اظهار کرد: به همت خیرین و جمعیت هلال احمر مرکز توانبخشی بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان در گنبد و متناسب با شرایط در کردکوی و علی آباد راه‌اندازی کردیم و این نشان از همت بالای خیرین و جمعیت هلال احمر بوده که همیشه پای کار هستند.

وی با بیان‌اینکه جمعیت هلال احمر گلستان امسال رتبه یک کشوری در امر خدمت‌رسانی کسب کرده است، گفت: با همت خیرین و جمعیت هلال احمر اربعین امسال حدود 30 هزار نفر برای به مرزهای عراق و کربلا اعزام شدند و در بحث دارو و تأمین موارد پزشکی به زائران خدمت‌رسانی کردند.

حجت‌الاسلام طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در این مراسم گفت: کار داوطلبانه همانند کسی است که داوطلبانه سلام می‌کند اما ثواب کسی که جواب ثواب را می‌دهد دوبرابر سلام کننده است بنابراین کاری به صورت داوطلبانه صورت بگیرد ثوابش از کاری که از روی التزام صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای کار نیک یک حساب و کتاب عادی وجود ندارد زیرا کار نیک علاوه بر  پاداش دنیوی  پاداش اخروی هم دارد و این شامل اعضای جمعیت هلال احمر خواهد شد که دواطلبانه برای امورات مردم تلاش می‌کنند.

در پایان مراسم از برترین‌ها جمعیت هلال احمر تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha