کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته
کد خبر: 4187147
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶
آخرین اخبار فلسطین

کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

گردان‌های قسام اعلام کرد که در جریان درگیری‌های خود در 48 ساعت گذشته با نظامیان صهیونیست، 40 نفر از آنها را به هلاکت رسانده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) با صدور بیانیه‌ای از هلاکت بیش از ۴۰ نظامی صهیونیست در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که از هلاکت این تعدا نظامی صهیونیست اطمینان دارد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته، ده‌ها نظامی صهیونیست دیگر را نیز به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

همچنین گردان‌های قسام از انهدام کلی یا جزیی ۴۴ جنگ‌افزار نظامی دشمن طی ۴۸ ساعت گذشته در تمامی محورهای نبرد در نوار غزه خبر داد.

بر اساس بیانیه قسام، مبارزان مقاومت موفق شده‌اند مقر فرماندهی میدانی دشمن و استحکامات آن را در شرق خان‌یونس با خمپاره سنگین و موشک‌های کوتاه‌برد هدف قرار بدهند.

 کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

حمله صیهونیست‌ها به جنوب نوار غزه

براساس اعلام منابع خبری، مناطق مختلف جنوب نوار غزه به شدت از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد.

رفح در جنوب نوار غزه به شدت از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه به شهادت ۴ فلسطینی انجامیده است.

محله شیخ ناصر و منطقه‌های شرقی شهر خان‌یونس نیز توسط توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی مورد هجوم قرار گرفته و با بمب دودزا هدف قرار داده شده است.

در شمال نوار غزه نیز محله‌های شرقی شهر غزه به شدت از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شد.

در نتیجه حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه جبالیا نیز ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

 کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

حمله مقاومت لبنان به مواضع صهیونیست‌ها با موشک برکان

منابع لبنانی از شلیک چندین موشک از جنوب لبنان به پادگان زبدین رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.

مقاومت لبنان اعلام کرد: مراکز زبدین و رویسات العلم را با موشک برکان به شکل مستقیم هدف قرار دادیم.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی، کفرشوبا، یارون و مارون را هدف قرار داد.

منابع لبنانی از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهرک الخیام هم خبر دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق حدفاصل فردیبس و کفرحمام را گلوله باران کرد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی منطقه البیاض و اطراف شهرک میس الجبل را هم گلوله باران کرد.

 کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

تشکیلات خودگردان فلسطین: مسئولیت جنایت‌ها در غزه با آمریکا است

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما هیچ بهانه‌ای برای ادامه تفرقه نداریم و برای پیروزی در نبرد علیه رژیم اشغالگر اسرائیل باید متحد باشیم.

محمد اشتیه طی سخنرانی در همایشی در دوحه قطر برای بررسی تحولات غزه افزود: آمریکا باید مسئولیت حملات اسرائیل به غزه و از دست دادن جان فلسطینی‌ها را بپذیرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل ادعا می‌کند حماس را از بین می‌برد، اما این اتفاق نمی‌افتد و این ادعا برای ما غیرقابل قبول است. تحریم‌ها باید علیه رژیم اشغالگر اسرائیل اعمال شود و نمی‌توان اجازه داد که این رژیم به نقض قوانین بین‌المللی ادامه دهد.

این مقام فلسطینی با بیان اینکه نزاع فلسطینی‌ها و اسرائیل راه‌حل سیاسی دارد نه نظامی، خاطرنشان کرد: ما شاهد بی‌عدالتی هستیم و من خواستار تحقیقات فوری در مورد اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی هستم.

محمد اشتیه همچنین گفت: دامنه کشتار در غزه بی‌سابقه است و ساکنان آنجا در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند.

 کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

حزب‌الله لبنان: به تنش‌آفرینی اسرائیل پاسخ خواهیم داد

عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان در سخنانی بر پاسخ مقاومت به تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در گفت‌وگو با رویترز گفت: حملات هوایی اسرائیل در جنوب لبنان تشدید تنشی جدید است.

فضل الله گفت: تشدید تنش‌ها از سوی اسرائیل، مقاومت را از ادامه دفاع از لبنان و حمایت از غزه منصرف نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت با حملات منحصر بفرد جدید، چه در ماهیت سلاح‌ها و چه در زمینه انواع اهدف، به تشدید تنش‌های اسرائیل پاسخ خواهد داد.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

آمار شهدای غزه به حدود ۱۸ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت غزه عصر امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است. در ادامه بیانیه آمده که تعداد مجروحان بالغ بر ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای از نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا به وظایف خود در زمینه حمایت از مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه عمل کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه خود، خواستار بازگشایی کامل گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری شد.

در ادامه بیانیه آمده است: از کشورهای اسلامی و عربی می‌خواهیم هزاران مجروح فلسطینی را برای مداوا به بیمارستان‌های خود منتقل کنند.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد که فقط یک درصد از زخمی های تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی توانسته‌اند از طریق گذرگاه رفح به خارج از فلسطین منتقل شوند که این امر، لکه ننگی برای بشریت است.

تجدید میثاق با شهدای غزه در پاکستان

هواداران فلسطین در پاکستان برای نهمین هفته متوالی در حمایت از آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه تظاهرات کرده و ضمن محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، از نبرد گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری رژیم نامشروع اسرائیل حمایت کردند.

راهپیمایی حامیان محور مقاومت فلسطین در پاکستان امروز و برای نهمین هفته متوالی ادامه یافت و در همین راستا تظاهرات آزادی فلسطین در شهر مولتان واقع در ایالت پنجاب و شهر کراچی در جنوب پاکستان برگزار شد.

این راهپیمایی‌ها به همت جماعت اسلامی، حزب مجلس وحدت مسلمین و سازمان دانشجویان امامیه پاکستان و با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم از جمله فعالان سیاسی، چهره‌های مذهبی، گروه‌های دانشجویی پزشکان و پرستاران برپا شد و شرکت‌کنندگان فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

برخی از چهره‌های تراز اول اهل تسنن نیز با حضور در راهپیمایی امروز در شهر مولتان تاکید کردند که جهان اسلام همسو و یکپارچه با فلسطینی‌ها هستند و این وحدت رمز پیروزی امت اسلامی علیه توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و لابی صهیونیستی علیه مسلمین است.

علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان سخنران اصلی تظاهرات امروز تاکید کرد که فلسطینیان در بعد نظامی، روانی و اخلاقی مانند همیشه بر دشمن صهیونیستی غلبه کرده و متجاوزان جز رسوایی و شکست به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: با وجود حمایت‌های کورکورانه غرب از اسرائیل به ویژه همدستی آمریکا و انگلیس از جنایات اسرائیل، اشغالگران صهیونیست در همه جبهه‌ها به صورت تحقیرآمیز با شکست مواجه شده‌اند.

علامه جعفری اعلام کرد که به زودی راهپیمایی میلیونی شیعه و سنی در پاکستان در دفاع از فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات اسرائیل برگزار خواهد شد و این راهپیمایی رکورد همه اجتماعات در حمایت از عملیات طوفان الاقصی را خواهد شکست.

برخی از علمای اهل تسنن نیز در سخنرانی‌های خود سکوت کشورهای منطقه در قبال جنایات اسرائیل و همدستی آمریکا را محکوم کردند.

در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان نیز تظاهرات همبستگی با فلسطین با حضور پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف این شهر برگزار شد. راهپیمایی کنندگان ادامه تهاجم اسرائیل علیه غزه به ویژه هدف قرار دادن گروه‌های امداد و نجات را محکوم کردند.

کشته شدن 40 نظامی صهیونیست در 48 ساعت گذشته

توافق روسیه و رژیم صهیونیستی برای تخلیه اتباع روسی از غزه

روسیه امروز (یکشنبه) پس از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو برای ادامه تلاش‌ها در راستای تخلیه اتباع روسیه و خانواده آنها از نوار غزه توافق کردند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است: طرفین آمادگی متقابل خود برای ادامه همکاری در زمینه تخلیه اتباع روسیه و اعضای خانواده‌شان و همچنین آزادی گروگان‌های اسرائیلی‌ در غزه را اعلام کردند.

پوتین همچنین در این تماس تلفنی با نتانیاهو، آمادگی خود برای کمک به کاهش تنش‌ها در نوار غزه را اعلام کرده است.

کرملین تصریح کرد: طرف روسی آماده ارائه هر نوع کمک ممکن در راستای تسکین رنج غیرنظامیان و کاهش تنش در درگیری است.

در این بیانیه همچنین آمده است: این گفت‌وگو بر وضعیت منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و به ویژه بر اوضاع فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه متمرکز بود. ولادیمیر پوتین موضع اصولی کرملین در رد و محکومیت تروریسم در همه مظاهر آن را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین توافق کردند که این تماس‌ها را ادامه دهند.

یک رسانه صهیونیستی پیشتر خبر داد که بنیامین نتانیاهو امروز در حین برگزاری جلسه کابینه، آنجا را ترک کرد تا به مدت ۵۰ دقیقه با ولادیمیر پوتین به صورت تلفنی گفت‌وگو کند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو طی تماس تلفنی با پوتین، همکاری روسیه و ایران را خطرناک توصیف و به شدت نسبت به این موضوع انتقاد کرده است.

انتهای پیام
captcha