برگزاری دوره تربیت مربی تدبر در قرآن
کد خبر: 4187264
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

برگزاری دوره تربیت مربی تدبر در قرآن

دوره تربیت مربی تدبر در قرآن از سوی مؤسسه انوار بیت‌العتیق تهران برگزار می‌شود.

دوره تربیت مربی تدبر در قرآن از سوی مؤسسه انوار بیت‌العتیق تهران برگزار می‌شود

خدیجه جلالی، مدیر مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دوره تربیت مربی تدبر در قرآن به صورت حضوری با ثبت‌نام 27 نفر از بانوان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه این کلاس از 18 آذر آغاز شد، افزود: این دوره با تدریس مژگان سرلک، تحت نظارت سازمان دارالقرآن وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برپا می‌شود.

جلالی ادامه داد: طرح آموزش تدبر در قرآن با هدف ایجاد زمینه آشنایی حداکثری عموم جامعه با تدبر در قرآن و محوریت یافتن قرآن در زندگی، ایجاد انس مداوم متدبرانه میان قرآن‌آموزان و قرآن، آشنایی با مفهوم تدبر در قرآن، آشنایی با مبادی، مبانی و روش تدبر در قرآن، تدبر سوره‌های مجادله تا ناس و یافتن توانایی تشخیص مرز تدبر در قرآن با سایر فعالیت‌های قرآنی به ویژه ترجمه و تفسیر برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق تهران بیان کرد: این طرح در چهار سطح (هر سطح 16 جلسه) تشکیل می‌شود که به صورت میانگین طی سه ماه برگزار خواهد شد. در پایان دوره، آزمون به عمل می‌آید و در صورتی که شرکت‌کنندگان حد نصاب ارزیابی (حداقل 12 از 20) را کسب کنند، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

وی درباره منابع آموزشی این دوره اضافه کرد: درسنامه تدبر در قرآن تألیف حجت‌الاسلام محمدحسین الهی‌زاده و تدبر در قرآن نویسنده حجت‌الاسلام علی صبوحی از جمله منابع آموزشی این دوره خواهد بود.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق  وابسته به مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر است که در تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، پلاک۱۸، مجتمع کوثر قرار دارد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02155159696 تماس بگیرند. 

همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه آمده است؛ آزمون حفظ عمومی قرآن کریم با حضور شرکت‌کنندگان در سنین مختلف و با داوری حمیده اسماعیلی در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

این آزمون در رشته‌های حفظ 1، 2، 3، 5، 10 و 15 جزء با سنجش حُسن حفظ، فصاحت و درک معنا برگزار و به قبول‌شدگان گواهینامه از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha