آغاز فعالیت 1300 کانون تخصصی بانوان در مساجد سراسر کشور
کد خبر: 4187460
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

آغاز فعالیت 1300 کانون تخصصی بانوان در مساجد سراسر کشور

فعالیت هزار و ۳۰۰ کانون تخصصی بانوان مساجد سراسر کشور با برگزاری نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد.

۱۳۰۰ کانون تخصصی بانوان مساجد سراسر کشور آغاز به کار کردندبه گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروز 21 آذرماه، با حضور جمع گسترده‌ای از بانوان فعال در کانون‌های مساجد کشور در تالار وحدت برگزار شد.
 
با برگزاری این مراسم، فعالیت هزار و ۳۰۰ کانون تخصصی بانوان کانون‌های مسجد آغاز شد. در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام کمال خداداه، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ضمن تشریح اهداف کانون‌‌های مساجد، گفت: محور فعالیت‌های ما کیفی است و اگرچه مطرح شده بود که باید دو هزار و ۵۰۰ کانون خواهران تشکیل شود، ولی برای اینکه تأکید بیشتری بر کیفیت داشته باشیم، هزار و ۳۰۰ کانون خواهران تشکیل شد.
 
وی اعلام کرد: برنامه‌های اصلی کانون‌های بانوان از هفته زن و روز میلاد حضرت زهرا(س) آغاز خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم، با طرح این سوال که آیا وضعیت مساجد ما در شرایط فعلی با رسالتی که بیان شد، در شرایط مطلوبی قرار دارند؟ ادامه داد: پاسخ صحیح هم بله و هم نه است. مساجدی داریم که فعال هستند و مساجدی را هم داریم که تراز نیستند‌. در گام دوم انقلاب یکی از مهم‌ترین اقدامات ما برداشتن قدم‌های بلند برای رسیدن به مسجد تراز است و باید مسجد را برای حضور بانوان بازتعریف کنیم. مدیریت مسجد، کالبد مسجد، سرمایه‌های انسانی مسجد، برنامه‌های مسجد، مدیریت مسجد و ... باید در محور حضور بانوان بازتعریف شود. برای تحقق این هدف باید بانوان دست به کار شوند. البته تمام افراد و نهادهای مرتبط به خصوص ائمه جماعت باید نقش خود را ایفا کنند اما بانوان، باید مسجد را به عنوان پایگاه اصلی زیست مؤمنانه خود مطالبه کنند که شکل‌گیری کانون‌های تخصصی بانوان می‌تواند یک قدم در این مسیر باشد.
 

از وضعیت فعلی مساجد رضایت ندارم

 
مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تأکید بر اینکه من از وضعیت فعلی در رابطه با مسجد رضایت ندارم و فاصله زیادی با الگویی که امام و رهبری تعریف کرده‌اند داریم، گفت: باید با یک سند قابل اجرا و روشن بازگشت به مسجد را جلو ببریم. اعدادی که در خصوص مساجد فعال گفته می‌شود نگران کننده است. مسجدی که سه وعده نماز جماعت در آن برگزار می‌شود فعال نیست، چه رسد به اینکه مساجدی داریم که حتی همین فعالیت حداقلی را هم ندارند.
 
در ادامه این مراسم از جمعی از ایثارگران و مادران شهدا تقدیر شد.
 
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز در این مراسم، اظهار امیدواری کرد، فعالیت بانوان در مساجد بتواند وضعیت را بهتر از انچه هست کند و گفت: مساجد پایگاه رشد فکری، تربیتی، کتابخوانی و حیطه‌های مختلف هنری هستند، به شرط آنکه به درستی از آنها استفاده شود. وقتی دشمن خانواده را هدف قرار گرفته چه جایی بهتر از مساجد وجود دارد؟
 

تقدیر از بانوان تأثیرگذار

 
خزعلی از برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه خبر داد و گفت: در این رویداد تلاش داریم ارتباط منسجم‌تری با کانون‌های بانوان برقرار کنیم تا خانواده‌ها را در حوزه رسانه‌، مد و لباس، بازی، تغذیه، سلامت ... که خانواده نیاز به پشتیبانی دارد از طریق مساجد ساماندهی کنیم. معاونت امور زنان در روز زن برای بانوان تأثیرگذار، مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند؛ از شما هم می‌خواهم بانوان تأثیرگذار را معرفی کنید تا هم از آنها تقدیر شود و هم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و ارتباط حضوری و مجازی برای آموزش و ارتقای توانمندی آنها داشته باشیم.

اجرای تئاتر دختران کانون‌های مسجد نیز پایان بخش این مراسم بود.
انتهای پیام
captcha