بیانیه کتابخانه ملّی در محکومیت تخریب کتابخانه غزه
کد خبر: 4187494
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

بیانیه کتابخانه ملّی در محکومیت تخریب کتابخانه غزه

به دنبال اقدام غیر انسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس مبنی بر تخریب آرشیو ملّی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.

بیانیه سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اقدام غیر انسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، متن پیام به شرح زیر است: جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی هر روز گسترده‌تر شده و مردم جهان شاهد ابعاد تازه‌ای از آن هستند. در جدیدترین اقدام؛ رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی آرشیو ملی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را که حاوی هزاران سند تاریخی و کتاب‌های قدیمی؛ با قدمت بیش از ۱۵۰ سال بوده است را مورد تهاجم نظامی قرار داده و نابود کرده است.

رژیم صهیونیستی بار دیگر چهره کریه و ضدفرهنگی خود را با این اقدام آشکار ساخته است. هدف رژیم جعلی، بی‌ریشه و اشغالگر قدس از نابودی آرشیو مرکزی و کتابخانه شهر غزه که حاوی هزاران مجموعه نوشتاری و شنیداری و ارزشمند تاریخی برای جامعه است؛ تهاجم به فرهنگ و میراث تاریخی مردم فلسطین و سپس دیگر سرزمین‌های اسلامی است. این گنجینه ارزشمند و بی‌بدیل بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین است. متاسفانه با آسیب دیدن این مرکز بسیاری از اسناد و یادگارهای تاریخی و نیز طرح‌هایی که برای احیای بناهای باستانی و با ارزش تاریخی در نظر گرفته شده بود از میان رفته است.

در ادامه این خبر آمده؛ دامنه اقدامات غیرانسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس گسترده است و هدف اصلی این رژیم از چنین اقداماتی حذف تاریخ فلسطین و کلیه سرمایه‌های فرهنگی اسلامی از حافظه مردم این کشور و مردم جهان است.

این اقدام بار دیگر چهره سفاک و جنایتکار و غیرانسانی و ضد فرهنگی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، این اقدام وحشیانه، ضد انسانی و نیز ضد فرهنگی و علمی را محکوم کرده وتاکید می‌کند در صورت عدم برخورد با چنین اقداماتی، بزودی این رژیم به بهانه‌های مختلف میراث فرهنگی همه جوامع بشری را به صورتی وحشیانه‌تر و گسترده‌تر؛ هدف عملیات جنایتکارانه و خصمانه خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha