از هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله تا رأی‌گیری سازمان ملل برای آتش‌بس
کد خبر: 4187594
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
آخرین اخبار فلسطین

از هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله تا رأی‌گیری سازمان ملل برای آتش‌بس

حزب الله لبنان اعلام کرد در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی از لبنان، نیروهای مقاومت چندین موضع نظامی صهیونیست‌ها را در شمال اراضی اشغالی هدف قرارداده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان چندین موضع ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پادگان زرعیت (روستای طربیخا در اراضی اشغالی لبنان)، مواضع صهیونیستی حدب یارون و راهب، استحکامات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در «خربه ماعر» در الجلیل غربی و تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف موضع صهیونیستی جل العلام را به طور مستقیم هدف قرار داده و به نظامیان و جنگ‌افزارهای صهیونیستی آسیب زده است.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که موضع صهیونیستی جل العلام برای دومین بار در روز جاری از سمت لبنان هدف گرفته شده و علاوه بر این یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مزارع اشغالی شبعا و کفرشوبا به صورت مستقیم هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک موشک ضدزره به سوی موضع ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا پرتاب شده است.

همچنین این رسانه‌ها اعلام کردند که آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «برعام» در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

منطقه اشغالی «عکا» نیز از سمت لبنان با موشک هدف قرار گرفت و آژیر هشدار در این منطقه نیز به صدا درآمد.

هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

بایدن: اسرائیل درحال از دست دادن حمایت بین‌المللی است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که رژیم اسرائیل به دلیل بمباران بی رویه و گسترده به نوار غزه و کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی در حال از دست دادن حمایت جامعه بین المللی است.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع حامیان مالی دموکرات‌ها در واشنگتن افزود که اسرائیل با بمباران بی رویه غزه که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی شده است، حمایت جامعه بین المللی را از دست می‌دهد.

رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور  کاندیدا شده است، در یک رویداد جمع آوری کمک های مالی در واشنگتن گفت: آنها در حال از دست دادن این حمایت هستند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

بایدن گفت: کابینه کنونی، افراطی‌ترین کابینه است و راه حل دو کشوری را نمی خواهد. نتانیاهو نمی تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید. نتانیاهو باید تصمیم سختی بگیرد.

 بایدن دوشنبه شب به وقت محلی نیز میزبان مراسمی به مناسبت جشن «حنوکا» یهودیان در کاخ سفید بود که در این مراسم بار دیگر بر حمایت خود از رژیم اسرائیل تاکید کرد و گفت: گرمی و ارتباطی که من با جامعه یهودی حس می‌کنم غیرقابل انکار است. وقتی چند سال پیش گفتم برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید و من صهیونیست هستم، به دردسر افتادم و از من انتقاد شد.

بایدن با توجه به شمار بالای قربانیان غیرنظامی حملات اسرائیل علیه غزه با ادعای از بین بردن حماس گفت: اما باید مراقب باشیم. آنها باید مراقب باشند. افکار عمومی کل جهان می‌تواند یک شبه‌ تغییر کند. نمی‌توانیم بگذاریم این اتفاق بیفتد.

هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

بازداشت کادر درمان بیمارستان کمال عدوان

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که نیروهایش وارد بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه شده‌اند، «احمد کحلوت» مدیر بیمارستان مذکور را به همراه تمام کادر پزشکی این بیمارستان بازداشت کرده‌اند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی، که وارد بیمارستان کمال عدوان شده اند، احمد کحلوت مدیر بیمارستان مذکور را به همراه تمام کادر درمان از جمله پرستاران زن، بازداشت کرده اند.

القدره افزود: نیروهای اشغالگر، در حال بازجویی از تیم پزشکی بیمارستان در داخل بخش اورژانس و تحت تهدید هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، ساعات پیش از ورود نیروهای اشغالگر به این بیمارستان در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر داده بود. این بیمارستان پیش‌تر مدت‌ها تحت محاصره و حمله اشغالگران صهیونیست قرار داشت.

اشرف القدره در ادامه بیانیه‌اش تأکید کرد: حمله اشغالگران به این بیمارستان، پس از آن صورت گرفت که اشغالگران صهیونیست به مدت دو هفته آن را به طور کامل به محاصره درآوردند. همچنین بر اثر بمباران مکرر آن، شماری از افراد حاضر در آن به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین افزود: نیروهای اشغالگر، اقدام به فراخواندن تمام مردان حاضر در بیمارستان از جمله کادر درمان در حیاط آن کرده‌اند و بیم آن وجود دارد آنها را به همراه کادر درمان بازداشت کنند یا به شهادت برسانند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست به طور فوری برای نجات جان افراد حاضر در بیمارستان و دفاع از آنها اقدام کنند.

 هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

طرح قطعنامه آتش‌بس در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر امروز سه‌شنبه به وقت محلی قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را در پی وتوی چنین قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا، به رأی می‌گذارد.

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل روز یکشنبه نامه‌ای به ۱۹۳ کشور عضو این سازمان ارسال کرد که در آن اعلام کرده بود این جلسه توسط ۲۲ عضو گروه عرب و ۵۷ عضو سازمان همکاری اسلامی درخواست شده است.

در پی وتوی قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد که دارای ۱۵ عضور است و افزایش مخالفت‌های جهانی با این اقدام دولت جو بایدن، ۱۰۳ کشور تاکنون از قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه برای تصویب در مجمع عمومی حمایت کرده‌اند.

به گفته ریاض منصور سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین، رأی‌گیری درباره این قطعنامه در ابتدای نشست صورت خواهد گرفت.

دیپلمات های اعضای شورای امنیت سازمان ملل به منظور توجه به وضعیت فاجعه بار مردم غزه و درخواست اعضا برای ایجاد آتش ‌بس به گذرگاه رفح سفر کرده‌اند اما دیپلمات‌های فرانسه و آمریکا به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و کشور گابن به عنوان عضو غیردائم، حاضر به همراهی با این هیئت نشدند.

ایالات متحده آمریکا ۱۷ آذرماه جاری به عنوان عضو دائم شورای امنیت و حامی سرسخت اسرائیل در جنگ کنونی، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که بر اساس درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و طبق اصل ۹۹ منشور سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه، درخواست شده بود، با وجود کسب ۱۳ رأی موافق در این شورا وتو کرد.

هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

انهدام ۱۰ تانک و نفربر اسرائیل در غزه

در عملیات نیروهای گردان های القسام و سرایا القدس علیه نیروهای اشغالگر صهیونیست در غزه، ۱۰ تانک و نفربر اشغالگران منهدم شد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد یک نفربر متعلق به اشغالگران را در منطقه التوام در شمال غزه با راکت الیاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

قسام همچنین اعلام کرد نیروهای مقاومت، یک گروه ۲۰ نفری از اشغالگران را که در داخل یک ساختمان در محله شیخ رضوان در شهر غزه، مخفی شده بودند با استفاده از راکت ضد زره TBG و راکت های ضد نفر هدف قرار داد که در نتیجه آن، نظامیان اشغالگر مذکور کشته و زخمی شدند.

گردان‌های قسام در ادامه تأکید کرد که نیروهایش پس از بازگشت از خط مقدم رویارویی با اشغالگران در محله شیخ رضوان در غزه، از هدف قرار دادن سه خودروی نظامی آنها با راکت های یاسین ۱۰۵ خبر دادند و اعلام کردند در رویارویی با نیروهای پیاده نظام اشغالگران، با استفاده از مسلسل های خودکار شماری از آنها را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

این نیروی مقاومت فلسطین همچنین تصریح کرد که رزمندگان مقاومت با یک نیروی پیاده نظام اشغالگران در شرق شهرک القراره درگیر شد که بر اثر آن، پنج نظامی اشغالگر کشته و زخمی شدند.

همچنین سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از هدف قرار دادن دو تانک اشغالگران با استفاده از راکت های تاندوم در محورهای پیشروی در اردوگاههای جبالیا و بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر داد.

سرایا القدس همچنین تأکید کرد که نیروهایش توانسته اند چهار خودروی نظامی اشغالگران را در محورهای پیشروی در محله های الشجاعیه و التفاح در شرق غزه با استفاده از راکت های تاندوم و آر پی جی هدف قرار دهند.

هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

عضو ارشد حماس: کودکان هدف اصلی رژیم صهیونیستی هستند

اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به غزه تمامی عناصر حیاتی غزه را هدف قرار می‌دهد.

حمدان تاکید کرد: کودکان هدف اصلی رژیم صهیونیستی هستند. غرب باید از این رژیم اعلام برائت کند. دشمن صهیونیستی در ۲ روز گذشته ۲۵ جنایت را مرتکب شده است.

وی افزود: اشغالگران تلاش می‌کنند با نمایش تصاویر جعلی و توهم‌آمیز با زیان‌های خود مقابله کنند. دشمن در تحقق هرگونه موفقیت نظامی یا سیاسی ناکام بوده است. مجددا بر موضع ملتمان در مخالفت با نقشه کوچاندن فلسطینیان تاکید می‌کنیم.

حمدان ادامه داد: از آن دسته از برادران عربمان که در مقابله با نقشه کوچاندن ملت ما در کنار ما ایستادند تشکر می‌کنیم. اشغالگران نخواهند توانست هیچ‌یک از اسیران نزد ما را زنده آزاد کنند.

وی افزود: نتانیاهو هیچ هدفی را در غزه محقق نخواهد کرد. تاکید می‌کنیم که تنها پس از توقف حمله دشمن صهیونیست به نوار غزه مذاکره در خصوص تبادل اسیران انجام خواهد شد.

حمدان گفت: گردان‌های قسام بینی دشمن را به خاک مالیدند. رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است. تاکید می‌کنیم تا زمانی که ملت ما امنیت نداشته باشد اشغالگران روی امنیت را نخواهند دید.

وی افزود: بازداشت گروهی از آوارگان در مدرسه‌های آنروا جنایتی مشابه جنایت‌های نازی‌ها در حق یهودیان و نقض قانون در زندان ابوغریب است. فرانسه و اروپا باید در جانبداری از دشمن صهیونیست تجدید نظر کنند.

 هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

سازمان بهداشت جهانی: دو سوم بیمارستان‌های غزه قادر به ادامه کار نیستند

سازمان بهداشت جهانی امروز سه‌شنبه اعلام کرد: تنها یک سوم بیمارستان‌های نوار غزه قادر به ادامه کار هستند.

سازمان بهداشت جهانی در ادامه هشدار داد که در نوار غزه تنها یک‌سوم از بیمارستان‌‌ها توانایی ادامه فعالیت و ارایه خدمات به زخمی‌‌های این منطقه را دارند.

ریچارد پیپرکورن، فرستاده این سازمان برای فلسطین در کنفرانس ویدیویی سازمان ملل در ژنو در این ارتباط گفت: فقط طی ۶۶ روز از زمان آغاز جنگ، از ۳۶ بیمارستان فعال در سیستم بهداشت و درمان تنها ۱۱ بیمارستان قادر به فعالیت باقی مانده‌اند که یکی در شمال واقع شده و ۱۰ بیمارستان دیگر نیز در جنوب نوار غزه قرار دارند.

وی با تأکید بر این که دیگر نمی‌توانیم بیش از این بیمارستان‌ها و کلینیک‌ ها را از دست بدهیم، ابراز امیدواری و درخواست کرد که همه باید تلاش کنند تا این اتفاق نیفتد.

در حالی که حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد عناصر این رژیم به کرانه باختری یورش برده و بیمارستان‌های این منطقه را نیز تحت محاصره خود درآوردند.

مروان الهمص، مدیر بیمارستان ابویوسف النجار در رفتح تأکید کرد: ما شاهد گسترش بیماری‌های مختلف در میان آوارگان فلسطینی هستیم. به عنوان نمونه آبله در میان کودکان فلسطینی در غزه به شدت گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ بیمار دارای مشکلات معده به دلیل کمبود مواد غذایی به ما مراجعه می‌کنند. اسهال و آنفولانزا نیز میان آوارگان فلسطینی در رفح گسترش پیدا کرده و اوضاع این آوارگان فاجعه بار شده است.

الهمص تصریح کرد: هیچ مجوزی برای خروج بیماران و زخمی‌ها از گذرگاه رفح طی امروز صادر نشده است.

هدف قرارگرفتن مراکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب‌الله

اظهارات نتانیاهو درباره احتمال جنگ با تشکیلات خودگردان

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (PMO) امروز یکشنبه به نقل از وی اعلام کرد که نتانیاهو در خصوص احتمال بروز جنگ با تشکیلات خودگردان فلسطین سخن گفته است.

بر اساس اعلام رسانه صهیونیستی «اسراییل نیوز»، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در این باره گفت که ما برای احتمال جنگ با تشکیلات خودگردان فلسطین آماده می‌شویم.

بنیامین نتانیاهو ادامه داد که تل‌آویو آماده حمله به کرانه باختری است!

این در حالیست که حماس در واکنش به موضع‌گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: مواضع نتانیاهو درباره آمادگی ارتش اشغالگر برای حمله به تشکیلات خودگردان نمایانگر نیت آن برای هدف قرار دادن ملت ما در غزه و کرانه باختری است.

در بیانیه صادره از سوی حماس تأکید شده است: این اظهارات نتانیاهو نشان دهنده عدم اهتمام او به راهکار سیاسی و تلاش وی برای تثبیت اشغالگری به‌ویژه در قدس و مسجدالاقصی است.

این بیانیه در ادامه اضافه کرد: از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم تا هماهنگی امنیتی را متوقف، معاهده اسلو را لغو و به مقاومت فراگیر روی آورد.

در حالی که حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد عناصر این رژیم به کرانه باختری یورش برده و بیمارستان‌های این منطقه را نیز تحت محاصره خود درآوردند.

انتهای پیام
captcha