یادواره شهدای دانش‌آموزان ۱۵ ساله استان کرمان برگزار شد
کد خبر: 4187765
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

یادواره شهدای دانش‌آموزان ۱۵ ساله استان کرمان برگزار شد

نخستین یادواره ۲۰۴ شهید دانش‌آموز ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در شهرستان جیرفت برگزار شد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، نخستین یادواره ۲۰۴ شهید دانش‌آموز ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان در محضر شهید گمنام و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولان، خانواده شهدا و دانش‌آموزان امروز، ۲۲ آذرماه در جیرفت برگزار شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در تمامی مدارس استان، گفت: موضوع توجه به شهدا در نظام تعلیم و تربیت پیوسته دنبال می‌شود و بستر لازم را برای برگزاری یادواره شهدا برای همه تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس فراهم کرده‌ایم.

وی از اجرای طرح لاله‌های روشن «از بصیرت تا شهادت» در بیش از ۳ هزار مدرسه استان خبر داد و افزود: دشمنان می‌خواهند نسل جوان ما با اندیشه‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بیگانه کنند؛ این در حالی است که ملت ایران سال‌های متمادی برای دست‌یابی به استقلال و آزادی تلاش کرده و هر بار تلاش‌ها و مبارزات آنها با دخالت بیگانگان و حمایت مستقیم آنها از حکام سرسپرده به نتیجه نمی‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینكه انقلاب اسلامی به جوانان این مرز و بوم شخصیت و آزادی اعطا كرد، ادامه داد: هم اكنون به بركت این انقلاب باید در راستای افزایش روند پیشرفت علمی تلاش كرد و دانش‌آموزان موظفند كه این شتاب علمی را افزایش دهند.

رضایی تصریح کرد: باید با صبر و حوصله به سؤالات مختلف دانش‌آموزان در خصوص انقلاب اسلامی پاسخگو باشیم. این وظیفه آموزش‌ و پرورش است که با تربیت نسلی انقلابی و با انگیزه آنها را برای نقش‌پذیری در آینده آماده کند.

وی به نقش تأثیرگذار جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این قشر در برهه‌های مختلف انقلاب وابستگی و تعهد خود به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته است. بیشتر رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از قشر دانش‌آموز و جوانان بوده‌اند و باید ایثار و فداکاری این عزیزان به دانش‌آموزان و فرهنگیان به نحو احسن منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امروز امنیت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای والامقام و رزمندگان اسلام است که امیدواریم با همکاری و تعامل سایر نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص بین دانش‌آموزان و فرهنگیان گام‌های مؤثری برداریم.

رضایی در پایان انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به دانش‌آموزان و فرهنگیان را از ضروریات جامعه امروزی دانست و گفت: باید این فرهنگ به نحو احسن انتقال و منویات مقام رهبری در حوزه‌های مختلف در بدنه آموزش و پرورش استان اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha