دانشگاه‌ها قلب تپنده علم و فناوری کشور هستند
کد خبر: 4187835
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
آیت‌الله نوری همدانی:

دانشگاه‌ها قلب تپنده علم و فناوری کشور هستند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت کشور را تقویت کند، گفت: جهاددانشگاهی فرزند مبارک انقلاب اسلامی است.

جهاددانشگاهی قلب تپنده علم و فناوری کشور است

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاددانشگاهی که امروز 22 آذرماه انجام شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، بیان کرد: سوره قیامت به روز قیامت اشاره می‌کند و در قرآن درباره نفس به سه تعبیر اماره، لوامه و مطمئنه اشاره شده است که انسان باید از نفس خود مراقبت کند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت کشور را تقویت کند. جهاددانشگاهی فرزند مبارک انقلاب اسلامی و در کنار دیگر دانشگاه ها قلب تپنده علم و فناوری کشور هستند.

مرجع شیعیان با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه، بیان کرد: از دیدگاه اسلام و قرآن هر انسانی سه نوع مسئولیت بر عهده دارد؛ مسئولیت‌های خودشناسی، اجتماعی و شغلی.

نوری همدانی تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی در اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که نباید این موضوع مهم در جامعه خصوصاً جامعه دانشگاهی نادیده گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فعالیت‌ها و دستاورد‌های دکتر کاظمی‌آشتیانی، ابراز کرد: امروز دشمن دانشمندان و نخبگان این مرز و بوم را هدف قرار داده است، یک روز با ترور فیزیکی و روزی دیگر با ترور شخصیتی و فکری، البته که نتوانستند و قادر نخواهند بود قطار پیشرفت کشور را مختل کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به نامه پنجم مولا امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: شغل مسئولیت‌آفرین است و شما مسئولید. هر چند پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت فضایی و موشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، درمانی و پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فولاد، هسته‌ای و... حاصل شده است، اما دشمن می‌کوشد تحت عناوین مختلف و هجمه رسانه‌ای جوانان نخبه کشور را به مهاجرت به کشور‌های غربی ترغیب نماید، باید با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، این رویه را از بین برد که نیازمند عزمی جدی و حرکتی جهادی است.

این مرجع عالیقدر با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جهاد تبیین و اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور، یادآور شد: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته‌اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش‌ها و دستاورد‌های علمی این مراکز است. دانشگاه‌ها باید در کنار علم‌پژوهی و دانش‌افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha