همایش قرآن‌آموزان مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد + عکس
کد خبر: 4188002
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

همایش قرآن‌آموزان مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد + عکس

همایش قرآن‌آموزان مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) با حضور ۳۵۰ نفر از سراسر کشور برگزار و از ۵۳ نفر از برگزیدگان در رشته‌های مختلف حفظ و قرائت تجلیل شد.

همایش قرآن‌آموزان مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، همایش قرآن‌آموزان مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) با حضور ۳۵۰ قرآن‌آموز مجازی از سراسر کشور، روز گذشته، 23 آذرماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، حافظ کل قرآن کریم در این همایش با اشاره به تکرار کلمه ذکر در قرآن کریم اظهار کرد: یکی از اسامی قرآن ذکر، به معنی یادآوری است؛ بنابراین هر چیزی که یاد خدا در آن لحاظ شده باشد از مصادیق کلمه ذکر و انسان را از غفلت خارج می‌کند.

وی خاندان عصمت و طهارت را اهل ذکر دانست و گفت: اهل‌ بیت(ع) هم وجودشان مایه یادآوری خداوند است و هم خودشان مفسر و مبین قرآن کریم هستند؛ در این کتاب آسمانی آمده است که اگر چیزی را نمی‌دانید از اهل ذکر یعنی اهل‌ بیت پیامبر(ص) بپرسید.

این استاد حفظ قرآن کریم با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در مسیر خداوند رشد و پیشرفت داشته باشیم باید با تمسک به دو ثقل قرآن و اهل‌ بیت(ع) حرکت کنیم، افزود: اینکه در قرآن امر به ذکر کثیر شده است در روایات آمده است که مصداق ذکر کثیر تسبیحات حضرت زهرا(س) است.

 وی با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) سرشار از استدلال‌های قرآنی برای اثبات حق اهل‌ بیت(ع) است، افزود: کلام اهل‌ بیت(ع) آمیخته با قرآن است و حتی در مواردی در تاریخ بیان شده که برخی از نزدیکان اهل‌ بیت(ع) جز با آیات قرآن سخن نمی‌گفتند.

طباطبایی ادامه داد: ارتباط وثیق اهل‌ بیت(ع) با قرآن به‌قدری زیاد بوده که در کلام و کردار خود به‌صورت خاص و شاخص از آیات قرآن استفاده می‌کردند؛ بنابراین ما نیز اگر می‌خواهیم مورد عنایت و رضایت اهل‌ بیت(ع) باشیم باید در حد وسع خود با قرآن انس داشته باشیم.

در ادامه این همایش از ۵۳ نفر از برگزیدگان دوره مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) که در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳ جزء و حفظ یک جزء، تجوید، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و در بخش‌های بانوان و آقایان مقام کسب کرده بودند با اهدای لوح تقدیر و جوایز متبرک فاطمی تجلیل شد.

در این مراسم قرآن‌آموزان مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) به غبارروبی ضریح مطهر بانوی کرامت پرداختند؛ در پایان این همایش نیز حلقه‌های آشنایی قرآن‌آموزان با اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha