کلنگ زنی پرورش ماهیان خاویار در علی‌آبادکتول
کد خبر: 4188112
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان

کلنگ زنی پرورش ماهیان خاویار در علی‌آبادکتول

فرماندار علی آبادکتول با اشاره به دو پروژه مهم در حوزه گردشگری گفت: پروژه استفاده از آب پشت سد کبودوال جهت پرورش ماهیان خاویار که با ایجاد اشتغالزایی پایدار در این شهرستان همراه خواهد بود در دور دوم سفر رئیس جمهور کلنگ زنی خواهد شد.

ابراهیم احمدی، فرماندار شهرستان علی‌آبادکتولابراهیم احمدی، فرماندار شهرستان علیآبادکتول در گفتو گو با ایکنا از گلستان، با اشاره پروژههای مهمی که از محل مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور تکمیل شد، گفت: تعمیر، بهسازی و ایمن سازی بیمارستان حضرت قائم(عج) در حوزه بهداشت و تکمیل سالن ورزشی امام خمینی(ره) از پروژههای تکمیلی بود.

فرماندار علیآبادکتول با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش حدود 410 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شدهاست، افزود: تعبیه سیستمهای گرمایشی و تجهیز هنرستانها، تکمیل 10 مدرسه در سطح شهرستان، ایجاد هوشمندسازی مدارس و فضاسازی 3 مدرسه به چمن مصنوعی از جمله پروژههایی بود که از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور در حال بهرهبرداری و تکمیل است.

احمدی با اشاره به اعتبار 910 میلیارد ریالی در حوزه راه و شهرسازی، ادامهداد: بعد از 9 سال در دولت سیزدهم برای پل روگذر کمربندی علیآبادکتول تقاطع غیر هم سطح ضلع غربی اعتبار گذاشته شد و بعد از 9 ماه عملیات اجرایی آن تمام و بهرهبرداری رسید.

این مقام مسئول بهسازی مسیرهای روستایی و مناطق کوهستانی را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در بخش راه و شهرسازی بیان کرد و افزود: محور علیآباد_شاهرود معروف به محور  شیرینآباد_شاهرود بعد از چندین سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم در سه فاز، پروژه عملیاتی آن اجرا شده که فاز اول آماده افتتاح، فاز دوم در حال اجرا و فاز سوم در انتظار تخصیص اعتبار از محل سفر دوم ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به 3 سالن ورزشی نیمهکار در دولتهای قبل از افتتاح 2 سالن ورزشی در دهه فجر امسال خبرداد و تصریح کرد: در سال گذشته با گازرسانی به روستای سیاه مرزکوه بهعنوان آخرین روستایی که در سفر ریاست جمهوری برای آن اعتبار تخصیص داده شد، تمام روستاهای کددار گاز رسانی شدند.

فرماندار علیآبادکتول، فرسودگی شبکههای انتقال در حوزه آب و برق را از مشکلات زیرساختی کل استان دانست و افزود: در سال گذشته با اعتبار 250 میلیارد ریال اقدامات اولیه خوبی برای بهینهسازی شبکههای فرسوده و رفع حریم برق انجام شد و تبدیل سیم به کابل نیز در برخی روستاها رقم خورد.

احمدی تأمین سوخت را یکی از دغدغههای مهم در طول سالیان برشمرد و اظهار کرد: کلنگ زنی خط انتقال سوخت و کلنگ زنی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی علیآبادکتول بهعنوان مهمترین پروژه ملی از جمله اقداماتیاست که با دور دوم سفر رئیس جمهور مرحله عملیاتی آن آغاز میشود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه گردشگری آبی سد کبودوال در حوزه گردشگری گفت: پروژه استفاده از آب پشت این سد جهت پرورش ماهیان خاویار که با ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان همراه خواهد بود نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha