حفاظت از ولایت با جهاد تبیین؛ اوج فعالیت سیاسی حضرت زهرا(س) + صوت
کد خبر: 4188258
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد:

حفاظت از ولایت با جهاد تبیین؛ اوج فعالیت سیاسی حضرت زهرا(س) + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جهاد حضرت فاطمه(س) برای حفظ قرآن و ولایت از مسیر روشنگری و تبیین بود، گفت: اگر جهاد تبیین و مقاومت دختر رسول الله(س) نبود نه تنها شیعه در معرض از بین رفتن بود بلکه اسلام ناب محمدی نیز کاملا به انحراف کشیده می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش‌آفرینی حضرت زهرا(س) در عرصه جهاد تبیین و روشنگری گفت: حضرت زهرا(س) در مورد حفظ نظام اسلامی و حفظ ولایت به مثابه محور نظام از خودگذشتگی فراوانی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) کردند. ایشان شخصیتی نبودند که در میان مردان ظاهر شوند اما اهمیت مسئله ولایت و حفظ آن به اندازه‌ای مهم بود که برای این موضوع وارد مسجد شدند و خطبه خواندند و فرمودند: «ولایتنا نظام للاسلام»؛ ولایت، محور حفظ اسلام است و این دقیقا توصیه اکید پیامبر گرامی اسلام(ص) بود که فرمودند من برای شما دو گوهر گرانبها؛ قرآن و عترت (ولایت)، را برای شما یادگار می‌گذارم که اگر این دو را مورد توجه قرار دهید، هیچگاه گمراه نخواهید شد اما اگر این دو را حفظ نکردید؛ منحرف خواهید شد.      
 
وی افزود: در حقیقت جهاد حضرت فاطمه(س) برای حفظ قرآن و ولایت از مسیر روشنگری و تبیین بود و حتی حاضر شدند بر مرکب بنشینند و همراه با امام علی(ع) شبانه بر در خانه انصار و مهاجر بروند و خطر انحراف از سنت و توصیه رسول الله(ص) را گوشزد کنند و آنها را دعوت به اصلاح نمایند اما آنها با وجود علم به درستی کلام حضرت زهرا(س) در عمل پشت ولایت نایستادند. لذا آنچه اتفاق افتاد تلاش حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از وقوع چنین انحرافاتی بود که در نهایت جان خود را در مسیر دفاع از ولایت و تبیین جایگاه این مسئله فدا کردند.
 

بیشتر بخوانید:


عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: به جرئت می‌توان گفت آنچه شیعه را پایدار کرد جهاد و تلاش فکری و فرهنگی حضرت زهرا(س) در راستای تبیین مسئله ولایت بود و اگر این جهاد تبیین و مقاومت دختر رسول الله(س) نبود نه تنها شیعه در معرض از بین رفتن بود بلکه اسلام ناب محمدی نیز کاملا به انحراف کشیده می‌شد.

درس‌های سیره سیاسی حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره درس‌های سیره سیاسی و فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای امروز گفت: امروز و در جهانی که استکبار و صهیونیسم جهانی از هیچ تلاشی برای اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی و ارائه تصویر انحرافی از اسلام فروگذار نمی‌کند، حفظ نظام اسلامی و حفظ ولایت؛ به منزله اصلی‌ترین دشمنان نظام سلطه و استکبار، مهمترین وظیفه همه مؤمنان و علاقه‌مندان انقلاب است تا این اقتدار و عزت نظام اسلامی تقویت شود.
 
وی تأکید کرد: ما واقعا باید خداوند را به خاطر نعمت نظام اسلامی برپایه ولایت و سیره حضرت زهرا(س) شاکر باشیم. آموزه‌های قرآنی حضرت زهرا(س) یکی از مؤلفه‌های شکل‌گیری مقاومت در جهان اسلام است که نمونه آشکار آن را امروز در فلسطین و غزه به خوبی می‌توان مشاهده کرد. مقاومت بی‌نظیر مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه برخاسته از فرهنگ فاطمی و حسینی به قدری تأثیرگذار بوده که حتی غیر مسلمانان را به ویژه در جوامع غربی علاقه‌مند به شناخت اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) کرده و شاهد تظاهرات گسترده ضد صهونیستی مردم در لندن، پاریس و سایر شهرهای برگ اروپایی هستیم که پیش از این صهیونیست‌ها در این نقاط نفوذ گسترده‌ای داشتند.

فراگیری نتیجه جهاد تبیین حضرت فاطمه(س)

حجت‌الاسلام ابراهیمی این اتفاق را نشانه فراگیرشدن نتیجه جهاد تبیین و مقاومت حضرت زهرا(س) خواند و گفت: این امر بزرگترین ضربه به سیاست‌های اسلام‌هراسانه صهیونیست‌ها و غربی‌ها است. لذا باید گفت مقاومت فاطمی و حسینی مردم غزه واقعا صهیونیست‌ها را فرسوده و ناتوان کرده اما خودشان هنوز متوجه این نشده‌اند که در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته‌اند. 
وی ابراز کرد: در واقع جنایات بی‌حد و اندازه صهیونیست‌ها و مقاومت مردم غزه با استناد به آیات قرآن الان همه عالم را متوجه اسلام و مظلومیت ملت فلسطین کرده و آنها متوجه حقانیت موضع ایران شده‌اند و لذا از ایران به عظمت یاد می‌کنند.
 
کد
 
عضو جامعه روحانیت مبارز عظمت امروز ایران را از برکات مقاومت حضرت زهرا(س) در مقابل جریان تحریف دانست و اظهار کرد: ثمره این الگوگیری در انقلاب اسلامی متبلور و امروز نیز در اقتدار جبهه مقاومت مشاهده می‌شود. امروز اگر ملت ایران و همه امت اسلامی راه و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند بیش از پیش به قیام حضرت مهدی (عج) نزدیک‌تر خواهیم شد.       
 
گفت‌وگو از مهدی مخبری 
انتهای پیام
captcha