رژیم بحرین ناقض حقوق سیاسی، امنیتی و مذهبی شهروندان است
کد خبر: 4188390
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
آیت‌الله عیسی قاسم:

رژیم بحرین ناقض حقوق سیاسی، امنیتی و مذهبی شهروندان است

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه تمامی حقوق سیاسی، امنیتی، مذهبی، فکری و فرهنگی شهروندان بحرینی از سوی رژیم آل‌خلیفه نقض شده، گفت: رژیم حاکم بر بحرین مشروعیت خود را از دست داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرآة البحرین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، دیروز، 25 آذرماه، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: در بحرین رژیمی حکومت می‌کند که تنها مبنای مشروعیتی آن، منشور اقدام ملی است که خود آن را نابود کرده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم بحرین خود ناقض این منشور بوده و وظایف خود را متناسب با مفاد آن انجام نداده، اظهار کرد: پیامد اجتناب‌ناپذیر این وضعیت، از بین رفتن تمامی سیاست‌ها و رویه‌های حاکمیتی است که باید از مشروعیت برخوردار باشد.

رهبر شیعیان بحرین در این بیانیه با اشاره به این که چیزی از حقوق ملت بحرین در منشور اقدام ملی باقی نمانده که از سوی حکومت تضییع نشده باشد، گفت: این نقض حقوق همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با تأکید بر این که حقوق سیاسی، امنیتی، مذهبی، فکری، اخلاقی، فرهنگی و.. شهروندان بحرینی از سوی رژیم حاکم بر این کشور نقض شده، گفت: هیچ مشروعیتی در سطح واقعیت برای رژیم حاکم بر بحرین وجود ندارد، و این در حالی است که رژیم نیز حقی برای مردم قائل نیست و به صدای آن‌ها توجهی نمی‌کند.

یادآوری می‌شود، منشور اقدام ملی بحرین در حالی 14 و 15 نوامبر 2001 به تصویب رسید که یکی از مهم‌ترین اصول آن، احیای انتخابات آزاد بر اساس قانون است، اما با وجود اینکه شیعیان اکثریت بزرگ بحرین را تشکیل می‌دهند و جمعیت آنان بین 65 تا 70 درصد این کشور است، اما حکومت با به کارگیری سیاست تفرقه مذهبی شدید در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، حقوق شیعیان را پایمال می‌کند.
 
دادگاه قانونی، پارلمان، انتخابات آزاد و شفاف، آزادی رسانه‌ای و دادگاه نظارت بر امور مالی و اداری و دستگاه مستقل قضایی از جمله مفاد این منشور است که هیچ وقت اجرایی نشده است.
انتهای پیام
captcha