نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآن است
کد خبر: 4188404
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی

نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآن است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان این‌که فهم آیات قرآن مقدمه عمل به رهنمودهای کلام الله مجید است، گفت: عمل به آیات قرآنی نجات‌بخش جامعه است و نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآنی در تمام شئون زندگی است. 

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 25 آذرماه، در محفل انس با قرآن در شهر دوزدوزان سراب، با بیان این‌که فهم آیات قرآن مقدمه عمل به رهنمودهای کلام الله مجید است، گفت: عمل به آیات قرآنی نجات‌بخش جامعه است و نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآنی در تمام شئون زندگی است. 

وی با بیان این‌که مهجوریت قرآن در جامعه منجر به بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌شود، افزود: جامعه قرآنی همواره مردم را به سمت سعادت و زندگی بهتر رهنمون می‌سازد، اما آیا توانسته‌ایم جامعه قرآنی به معنای واقعی کلمه را محقق سازیم؟ 

آل‌هاشم، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: متأسفانه این مطالبه رهبری با موازی‌کاری نهادهای فرهنگی و متولی امور قرآنی در کشور بر زمین مانده است، هنوز آمار دقیقی از میزان حافظان قرآنی در استان وجود ندارد. 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که سهم هر دستگاه و نهاد قرآنی و فرهنگی در تحقق مطالبه مهم رهبری باید مشخص و پیگیری شود، افزود: برپایی محافل انس با قرآن در ایام مختلف سال می‌تواند آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را به سمت قرائت و حفظ قرآن کریم سوق دهد.

انتهای پیام
captcha