ریشه اصلی همه انحرافات، انحراف از نظام امامت و غفلت از توحید است
کد خبر: 4188454
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

ریشه اصلی همه انحرافات، انحراف از نظام امامت و غفلت از توحید است

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر گفت: ریشه اصلی همه انحرافات، انحراف از نظام امامت و غفلت از توحید، نبوت و جریان هدایت و انسانیت است، یک نمونه از انحرافی که در خواص جامعه ایجاد شد نسل‌کشی قوم کودک‌کش اسرائیل در غزه است.

حجت‌الاسلام علیرضا شمس مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علیرضا شمس مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر، امروز 26 آذرماه در اجتماع فاطمیون در مسجد جامع شهر ملایر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به فضایل شخصیتی ایشان اشاره و اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فاطمه(س) را جان و پاره تن خود می‌دانست و فرمود «هر کس فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده است».

وی با استناد به آیات قرآن کریم در خصوص کلمه «شجره طیبه» افزود: پیامبر اکرم(ص) خود را شبیه شجره طیبه دانستند، پیامبر خوبی‌ها علم کل و اخلاق کل خاتم انبیا است و این پیامبری که منتهی کمال خلقت است می‌فرماید فاطمه شاخه و برگ و بار من است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر با بیان اینکه مهم‌تر از عزاداری برای حضرت زهرا(س) شناخت و بصیرت فاطمی است، گفت: ولایت شجره طیبه به سوی کمال و ظهور بوده و حفظ آن امری ضروری است چراکه به واسطه شهادت بانوی دو عالم به دست آمده است.

وی با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) افزود: فاطمه‌الزهرا(س) بعد از 95 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) با همه مشکلات و مسائل علیه ولایت علی(ع) مواجه شده بود و آمد تا از ولایت و نهضت عظیم نبوی دفاع کند و ایشان در این راه گام در مسیر جهاد تبیین نهاد و روشنگری کرد و هدف واقعی دفاع از ولایت بود.

شمس با بیان اینکه بعد از خطبه حضرت زهرا(س) تبیین جریان هدایت و فلسفه امامت به عنوان نظام‌بخش‌ترین رکن جامعه است، افزود: در واقع یادآوری می‌کند خواص و سران جامعه باید نظام اندیشه توحیدی اسلام و جایگاه توحیدی نبوت و امامت را عمیق نگاه کنند.

وی اضافه کرد: ریشه اصلی همه انحرافات، انحراف از نظام امامت و غفلت از توحید، نبوت و جریان هدایت و انسانیت است، یک نمونه از انحرافی که در خواص جامعه ایجاد شد نسل‌کشی قوم کودک‌کش اسرائیل در غزه است، چراکه سران برخی از کشورهای عربی مسلمان جایگاه نظام ولایت و امامت را ندانستند و امروز در برابر این نسل‌کشی سکوت کرده‌اند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر با بیان اینکه یکی از عوامل شئون عاقبت به خیری ولایتمداری است و انحراف از ولایت انحراف از مسیر حضرت زهرا(س) است، گفت: فاطمه الزهرا(س) به عموم جامعه نیز تذکر می‌دهد که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت نباشند و در تحولات اجتماعی مشارکت کنند، گلایه حضرت زهرا(س) به مردم در دوران خود از بی تفاوتی نسبت به عدم حمایت از جریان ولایت و از یاد بردن واقعه غدیر بود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع شد، گفت: مسجد سنگر است و مساجد را باید آباد کرد، مساجد ما باید محلی برای ترویج و تحکیم ولایت و بیان شعور و شعار باشد، نگذاریم مساجد ما در دست نا اهلان قرار گیرد.

شمس اضافه کرد: نباید بگذاریم اسلام و انقلاب به دست نا اهلان بیفتد چراکه برای این نظام هزاران خون شهید ریخته شده و هر جا در مسیر معروف‌ها کوتاهی کردیم و نظام به دست نامحرمان افتاد چقدر متضرر شدیم و نتیجه غفلت و پشتیبانی نکردن ولی فقیه مشکلات و انحراف از مسیر واقعی دین است.

انتهای پیام
captcha