استقبال دوبرابری رسانه‌های فراگیر از دومین نمایشگاه «رصتا»
کد خبر: 4188558
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
حمیدرضا نوابی خبر داد

استقبال دوبرابری رسانه‌های فراگیر از دومین نمایشگاه «رصتا»

دبیر نمایشگاه «رصتا»ی امسال گفت: تاکنون ۱۴۵ رسانه دارای مجوز از ساترا برای شرکت در دومین نمایشگاه «رصتا» ثبت نام کرده‌اند که این آمار بیانگر رشد ۵۰ درصدی استقبال سکوها نسبت به سال گذشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، دبیر نمایشگاه رصتای امسال در برنامه این هفته «گفت‌وگوی فرهنگی» که شب گذشته از رادیو گفت‌و گو پخش شد، با اشاره به اینکه «رصتا» مخفف عبارت رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران است، گفت: سال گذشته ما ۱۱۷ غرفه داشتیم که 96 غرفه به رسانه‌هایی اختصاص داشت که از ساترا مجوز فعالیت داشتند. امسال در کنار برگزاری نمایشگاه شاهد شکل‌گیری نخستین جشنواره شبکه نمایش خانگی هستیم تا محتوای برنامه‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی مورد ارزیابی قرار گیرد و از برترین محتواهای سکوهای دارای مجوز از ساترا با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی تقدیر شود.

حمیدرضا نوابی با اشاره به میزان استقبال رسانه‌های فراگیر از برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» توضیح داد: امسال شاهد برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» از تاریخ دهم تا سیزدهم دی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) هستیم. 423 رسانه از ساترا مجوز فعالیت دارند که تاکنون حدود ۱۴۵ رسانه دارای مجوز از ساترا برای شرکت در دومین نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند، این آمار بیانگر رشد ۵۰ درصدی استقبال سکوهای دارای مجوز از ساترا برای حضور در نمایشگاه نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: یکی از حمایت های سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای ثبت نام کنندگان در نمایشگاه این است که به سکوهای دارای مجوز از ساترا ۱۲ متر غرفه رایگان داده می‌شود و سکوهایی که نیاز به فضایی بیشتر از ۱۲ متر دارند صرفا هزینه مربوط به متراژ اضافه را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha