وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای همبستگی در جهت تعالی است
کد خبر: 4188682
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای همبستگی در جهت تعالی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در فرصت های موجود همچون روز دانشجو، استاد و دیگر مناسبت ها باید جلسات هم اندیشی بین اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شود و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو شود.

وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای همبستگی در جهت تعالی است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز 27 آذرماه در جمعی از دانشگاهيان و حوزویان استان خوزستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: مهم ترین نردبان سیر و سلوک انسان برای رسیدن به مقام قرب الهی تحمل بلا و مصیبت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال بیشترین تحمل بلا را متوجه انبیاء کرده است، افزود: هیچ چیز مثل بلا انسان را رشد نمی‌دهد. بلاها سبب می‌شود که انسان به مقام قرب الهی راه پیدا کند. بدون قرب ادعای فهم ضیافت و سلوک ولی خدا باطل و اشتباه است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) شخص نیست بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی و به عبارتی مکتب است، خاطرنشان کرد: جامعیت، اعتبار و تضمین نسبت به خوشبختی و سعادت دو شاخصه یک مکتب است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: جامعیت یک مکتب حداقل دارای ۵ شاخصه است که شامل انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی هستند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: در فرصت های موجود همچون روز دانشجو، استاد و دیگر مناسبت ها باید جلسات هم اندیشی بین اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شود و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله و شکاف نسلی، بی رغبتی در تحصیل، رابطه علم و دین، میل به مهاجرت برخی از دانشجویان از جمله دغدغه های مطرح شده است که باید به آنها توجه شود و بسیار جای کار کردن دارند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه با همکاری استادان حوزه علمیه و دانشگاه باید بتوان چالش‌ها و مشکلات استان خوزستان را حل کرد، گفت: چرا با وجود ظرفیت های گوناگون و متعدد در خوزستان با چنین چالش هایی در این استان مواجه هستیم و لذا می طلبد که حتما اساتید نقش ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: اگر جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد فاصله ها و شکاف ها بین نسل های مختلف، استاد و دانشجو کاهش پیدا می‌کنند و این شکاف عموما به واسطه کوتاهی ها ایجاد شده‌اند.

موسوی‌فرد به ضرورت ترسیم نقشه چالشی کشور به ویژه خوزستان اشاره و بیان کرد: تحول در سبک و نگاه به مسأله اشتغال در جامعه از موضوع هایی است که باید به آن توجه کرد. غالب دغدغه و مطالبه جوانان و خانواده ها اشتغال است. مساله دیگر ازدواج آسان، پوشش و حجاب از دیگر مسائل مهم است.

وی عنوان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای تضاد بین این دو نهاد مقدس نیست بلکه هم افزایی و هم بستگی در جهت اهداف و تعالی این دو است.

انتهای پیام
captcha