افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر
کد خبر: 4188703
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
آخرین اخبار فلسطین

افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از 19 هزار و 400 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۹۴۵۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۲۲۸۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

القدره تاکید کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۶ جنایت و نسل‌کشی جمعی را در حق ساکنان این باریکه مرتکب شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم درمان زخمی‌های حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در خارج از این منطقه افزود: ما از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که سازوکار انتقال زخمی‌ها به بیرون از نوار غزه را فراهم کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ادامه داد: ما به شدت نیاز داریم که ۵۰۰۰ تن از زخمی‌ها به بیرون از نوار غزه منتقل شوند. به دلیل شیوع بیماری‌ها و نبود مراقبت بهداشتی و پزشکی، اوضاع بهداشتی و انسانی در مرکزهای نگهداری آوارگان فاجعه‌بار است.

وی با اشاره به نیاز مبرم غزه به دارو و سوخت افزود: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که دارو و سوخت نوار غزه را برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها تأمین کنند.

افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

هدف قرارگرفتن کامیون حامل نظامیان صهیونیست در بیت لاهیا

به گزارش الجزیره، گردان‌های قسام برای دومین بار در روز جاری از هدف قراردادن کامیون حامل نظامیان صهیونیست خبر داد.

بر این اساس، مبارزان گردان‌های قسام موفق شده‌اند یک کامیون ارتش رژیم صهیونیستی را که تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در خود جای داده بوده، در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه با گلوله «تی بی جی» هدف قرار داده و سپس با آنان درگیر شوند. قسام اعلام کرد که تمامی نظامیان صهیونیست سوار بر این کامیون به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

هم‌چنین گردان‌های قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق بیت‌لاهیا با راکت «تاندوم» هدف قرار داد.

علاوه بر این مبارزان قسام یک بمب کنترل از راه دور را در میان پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در شرق شهر خان‌یونس منفجر کردند و برخی از آنان را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

مبارزان قسام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را که در یک ساختمان در بیت‌لاهیا سنگر گرفته بودند با بمب ضدنفر هدف قرار داده و سپس به صورت تن‌به‌تن با آنان درگیر شده و موفق شدند تمامی آنان را به هلاکت برسانند.

علاوه بر این یک نفربر و یک بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیت‌لاهیا با ۲ راکت «یاسین ۱۰۵» از سوی گردان‌های قسام هدف گرفته شد. پس از این اقدام مبارزان قسام نظامیان صهیونیستی را نیز که برای کمک به صهیونیست‌های زخمی‌شده در این عملیات آمده بودند با بمب ضدنفر هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که استحکامات و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جحر الدیک با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

شلیک موشک ضد زره از لبنان به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت آویویم خبر داد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک هدف هوایی از لبنان به فلسطین اشغالی شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: از لبنان موشکهای ضدزره به سمت منطقه آویویم در شمال اسراییل شلیک شد و توپخانه ما در واکنش به این حمله، اراضی لبنانی را گلوله باران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه جبل الباط در جنوب شهرک عیترون در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد.

افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

درخواست وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای اعدام اسیران حماس

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: به ازای هر روز ماندن اسیران صهیونیست در نزد حماس، باید یکی از اسیران شاخص این جنبش در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعدام شود!

بن گویر مدعی شد: we

ما در برخورد با خرابکاران حماس می‌لرزد. ما باید به ازای هر روز اسارت اسیرانمان نزد آن‌ها، یکی از اسیران آن‌ها نزد خود را می‌کشتیم.

وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: ما خواهان بازگشت اسیران به خانه‌های خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.

بن گویر افزود: اگر می‌خواهیم که حماس را از بین ببریم و برنده جنگ باشیم، نباید سوخت، پول و کالا وارد نوار غزه شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد: باید از سخن‌گفتن به زبان امضای توافق تبادل دست بکشیم و تنها به زبان تعیین سرنوشت در جنگ سخن بگوییم.

 

آوارگی 1.9 میلیون نفر از مردم غزه

آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۱.۹ میلیون نفر از مردم غزه را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

بر اساس گزارش آنروا، تا ۱۰ دسامبر، تقریباً ۱.۹ میلیون نفر در غزه، یا نزدیک به ۸۵ درصد از جمعیت غزه، در داخل این منطقه آواره شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ نزدیک به ۱.۲ میلیون نفر از این آوارگان در ۱۵۴ مرکز آنروا در سراسر غزه ثبت شده‌اند که حدود یک میلیون نفر از آن‌ها در ۹۴ پناهگاه آنروا در جنوب غزه حضور دارند.

در این گزارش تاکید شده است: با توجه به مشکلاتی مانند ردیابی آوارگان داخلی که با خانواده‌های میزبان اقامت می‌کنند، جابجایی مردم غزه به دنبال دستور تخلیه اسرائیل از ۱ دسامبر و تخلیه پنج پناهگاه آنروا در شرق خان یونس در ۶ دسامبر، برآورد دقیق تعداد آوارگان مشکل است.

 افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

درخواست اسیران اسرائیلی: نگذارید قربانی بمباران ارتش خودمان شویم

گردان‌های القسام پیام اسرای اسرائیلی در غزه به دولت نتانیاهو و خانواده‌هایشان را پخش کرد و آنان گفتند که نگذارید ما قربانی بمباران ها هوایی ارتش خودمان شویم.

یکی از این اسیران می‌گوید که ۷۹ ساله و از اهالی شهرک کیبوتس نیزعوز هست.

وی می‌گوید که به همراه چند نفر دیگر که سالخورده هستند و همگی بیماری مزمن دارند، در غزه بسر می برد.

یکی از این اسرا می‌گوید: ما نسل بنیانگذار اسرائیل و ارتش هستیم. ما را به هر بهایی آزاد کنید. نگذارید ما قربانی حملات نیروی هوایی شویم.

وی در پایان نیز تأکید کرد: نگذارید اینجا بپوسیم.

افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

وزیر دفاع آمریکا: حملات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان کرانه باختری باید متوقف شود

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت، حملات «شهرک نشینان افراطی» صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی باید متوقف شود.

آستین در یک کنفرانس خبری با همتای اسرائیلی خود یوآو گالانت در تل آویو افزود حملات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری باید متوقف شود و کسانی که مرتکب خشونت شده‌اند باید پاسخگو شوند.

وی در سفری چند روزه به منطقه سفر کرده و بحرین، قطر و سرزمین‌های اشغالی از مقاصد این سفر وی می‌باشد.

آستین و گالانت در مورد جنگ جاری در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و حملات اخیر انصارالله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ گفتگو کردند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: من همچنین در مورد نیاز به اقدام فوری برای ایجاد ثبات در کرانه باختری با همتای اسرائیلی خود صحبت کردم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل "قاطع" است، اعلام کرد که واشنگتن برای بازگشت امن گروگان‌ها در نوار غزه به تلاش‌های "شب و روز خود" ادامه خواهد داد.

 افزایش شهدای غزه به ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر

اسامه حمدان: آمریکا شریک اصلی جنایت علیه ملت فلسطین است

اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دوشنبه شب گفت: دولت آمریکا شریک اصلی جنایت علیه ملت فلسطین و ریختن خون ملت ماست.

حمدان افزود: اصرار دولت آمریکا بر متهم کردن حماس به نقض آتش‌بس موقت در غزه و از سرگیری جنگ و جنایت علیه این باریکه در راستای حمایت از روایت صهیونیست‌ها انجام می‌گیرد.

او افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از ۷۰ روز است به جنگ وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه نازی‌های معاصر جنایاتی را در جبالیا مرتکب شدند که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، تأکید کرد: نزدیک به ۱۹ هزار نفر طی ۷۳ روز جنگ علیه غزه به شهادت رسیدند.

حمدان افزود: مهاجرت معکوس از ایلات به عقبه و دیگر مناطق را زیر نظر داریم.

به گفته وی ؛ پیام‌های واضح و روشنی از غزه برای آنانکه به سازش با دشمن دل بسته‌اند، وجود دارد.

این مقام حماس گفت: مجددا از سران و رهبران امت اسلامی می‌خواهیم هیأت های رسمی و مردمی را برای نجات جان بیش از دو میلیون فلسطینی به غزه بفرستند.

حمدان به موضوع تونل گردان‌های القسام پرداخت و گفت:انتشار تصاویر این تونل‌ها توسط رژیم اشغالگر دیر انجام شد، زیرا ماموریتی که می‌خواستیم از طریق آن انجام دهیم، با موفقیت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد : مقاومت فلسطین و در راس آن گردان‌های القسام نبرد را با حکمت و اقتدار اداره می‌کنند و از فاصله صفر با دشمن مبارزه می‌کنند.

حمدان گوشزد کرد: وجود اشغالگری و جنگ همه جانبه علیه ملت فلسطین دلیل اصلی تمامی اتفاقات پیش آمده است و مقاومت و مبارزات ملت فلسطین ادامه دارد و دشمن قادر به شکست ما نیست.

وی تأکید کرد: تا توقف کامل جنگ، هیچ مذاکره‌ای در مورد مبادله اسرا انجام نخواهد شد.

وی در پایان گفت: از هر طرح و راهکاری از جانب قطر و مصر برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین استقبال می‌کنیم و با آن آنگونه که همسو با پایداری ملت فلسطین و دیدگاه مقاومت باشد، تعامل خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha