درآمدهای فعالیت‌های اقتصادی در سمنان جذب شود
کد خبر: 4188781
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

درآمدهای فعالیت‌های اقتصادی در سمنان جذب شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار جذب درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در داخل استان شد.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از دفتر امام جمعه سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته، 27 آذر در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان بر تلاش مسئولان برای حل مشکلات مردم به‌ویژه در بخش اقتصاد تأکید کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که دستگاه‌های اقتصادی استان به‌ویژه بانک‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند تلاش برای جذب درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در داخل استان است.

وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی و به‌روزرسانی آمارهای اقتصادی استان ضروری است که در این راستا در دسترس بودن آمارهای اقتصادی به مدیران و مسئولان استان برای برنامه‌ریزی مطلوب کمک خواهد کرد.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه بیش از پیش دستگاه‌های اقتصادی به طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و گفت: تسهیل ساخت مسکن به ایجاد اشتغال پایدار و حرکت چرخ‌های اقتصاد استان منجر می‌شود و از سویی دیگر امیدآفرینی در جامعه را درپی دارد.

حجت‌الاسلام مطیعی با تأکید بر اینکه پرداخت به موقع تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف به افزایش بهره‌وری و نیز پویایی اقتصادی می‌انجامد، متذکر شد: تاخیر در پرداخت تسهیلات، انگیزه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را برای فعالیت کاهش می‌دهد.

به گفته وی؛ دستگاه‌های اقتصادی استان در کاهش خام‌فروشی ذخایر معدنی مشارکت دارد که احداث واحدهای فرآوری در کنار معادن علاوه بر اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش‌ افزوده حداکثری را درپی دارد.

امام جمعه سمنان، یکی از الزامات تسهیل فضای کسب و کار را تسریع در فرآیند صدور مجوز برشمرد و افزود: کارآفرینان نباید به دلیل تاخیر در صدور مجوز از پیگیری طرحهای خود دلسرد شوند.

حجت‌الاسلام مطیعی توجه به حفظ و نگهداری اموال دولتی را یکی از وظایف مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی برشمرد و افزود: در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است، نباید نسبت به حفظ و نگهداری لوازم، تجهیزات و امکانات دولتی بی‌توجه بود و موضوع مولّدسازی اموال دولت را در املاک خلاصه کرد.

امام جمعه سمنان با یادآوری تاکید دین مبین اسلام در خصوص کسبه و صاحبان مشاغل خرد، اظهار کرد: در نظام سرمایه‌داری به کسب و کارهای خرد توجه چندانی نمی‌شود، زیرا هدف اصلی این جوامع سود و منفعت شرکت‌های بزرگ است پس در این مسیر افراد ضعیف نادیده گرفته می‌شوند.

وی جلوگیری از فرارهای مالیاتی به‌ویژه در ابعاد کلان را وظیفه مسئولان برشمرد و افزود: سازمان امور مالیاتی «عدالت مالیاتی» را محور فعالیت‌ها و اقدامات خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش گمرک در رشد اقتصادی یادآور شد: تجارب صاحبان صنایع در نفوذ به بازارهای بین‌المللی باید به سایر فعالان اقتصادی منتقل شود و هر دستگاهی باید بر اساس ماموریت‌های خود به این امر توجه کند.

انتهای پیام
captcha