صدور حکم زندان برای فوتبالیست الجزایری به خاطر حمایت از فلسطین
کد خبر: 4188893
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

صدور حکم زندان برای فوتبالیست الجزایری به خاطر حمایت از فلسطین

بازیکن الجزایری باشگاه نیس فرانسه به خاطر واکنشی که جنگ در غزه در شبکه‌های اجتماعی داشت، با حکم زندان مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، یوسف عطال، بازیکن الجزایری باشگاه نیس فرانسه به واسطه موضع‌گیری که در شبکه اجتماعی داشته و پست یک روحانی فلسطینی را منتشر کرده بود، از سوی دادگاهی در فرانسه با حکم 10 ماه زندان تعلیقی مواجه شده است.

یوسف عطال همچنین موظف است به مدت یک ماه کامل تا صدور حکم قطعی، مجازات تعیین شده برای وی را در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کند.

وی پس از آن در مقابل دادگاهی در نیس حاضر شد که دادستانی او را به «تروریسم و ​​تحریک علنی به نفرت‌پراکنی یا خشونت» متهم کرد. هرچند که در ادامه اتهام «تروریسم» از او رفع شد و صرفاً به «نفرت‌پراکنی نژادی» متهم شد.

این بازیکن الجزایری در حساب اینستاگرام خود کلیپی از یک امام فلسطینی منتشر کرده بود تا از این طریق همبستگی خود را با مردم نوار غزه اعلام کند.

یوسف عطال در جریان بازجویی خود در برابر قاضی دادگاه نیس، منکر تمایلات سیاسی خود شده و گفت: من هیچ ارتباطی با یک حزب سیاسی ندارم. من فقط یک فوتبالیست هستم. در واقع، وقتی ویدئو را منتشر کردم، صاحب آن یا حزبی را که او به آن تمایل داشت، ندیده بودم.

وی افزود: ویدئو را دوباره به اشتراک گذاشتم چون دیدم با توجه به شرایطی که در آن زمان وجود داشت، پیام صلح است و متأسفانه تا آخر فیلم را ندیده بودم و پشیمانم.

مدافع راست تیم ملی الجزایر در ادامه اظهارات خود را اینگونه بیان کرد: انتظار نداشتم که آن ویدئو این همه سر و صدا ایجاد کند، فکر می‌کردم طبیعی است تا اینکه مدیر ورزشی باشگاه نیس با من تماس گرفت و بلافاصله ویدئو را پاک کردم.

وی در پایان درباره عکس خود با پرچم فلسطین گفت: این عکس با تیم ملی الجزایر در همبستگی با فلسطین است.

انتهای پیام
captcha