از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 صهیونیست و شکار خودروهای نظامی توسط مقاومت در غزه
کد خبر: 4188912
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
آخرین اخبار فلسطین

از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 صهیونیست و شکار خودروهای نظامی توسط مقاومت در غزه

درپی حمله رژیم صهیونیستی به یک ساختمان در غزه 50 فلسطینی شهید شده و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران یک ساختمان در شهرک الرمال شهر غزه جنایت جدیدی را مرتکب شد. در این جنایت ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند، ۱۲ نفر زخمی شدند و ۵۰ فلسطینی دیگر نیز ناپدید شدند.

همچنین در نتیجه بمباران یک خانه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه یک زن فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی یک آپارتمان را در همین منطقه بمباران کرد که در نتیجه آن یک فلسطینی دیگر به شهادت رسید و چندین فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

چندین فلسطینی دیگر نیز در جریان حمله اشغالگران به اطراف برج‌های عین جالوت در غرب اردوگاه النصیرات زخمی شدند.

منطقه‌های گسترده‌ای در شمال، شرق و مرکز نوار غزه نیز به شدت زیر آتش رژیم صهیونیستی هستند. اردوگاه جبالیا نیز به شدت از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شد.

از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 نظامی در غزه

شکار خودروهای نظامی صهیونیست‌ها توسط مقاومت

منابع رسانه‌ای فلسطین سه‌شنبه شب از شکار چند خودرو و چند نظامی صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت در محورهای مختلف نبرد زمینی در نوار غزه خبر دادند.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای درباره آخرین تحولات نبرد زمینی در نوار غزه اعلام کرد: پس از درگیری شدید با مسلسل در محور محله الشجاعیه در شرق غزه، هفت نظامی دشمن را کشته و زخمی کردیم.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از راکت الیاسین ۱۰۵، یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در خان‌یونس منهدم کردند.

گردان‌های القسام همچنین گزارش داد: یک تیم نظامی اسرائیلی را با راکت ضداستحکامات TBG هدف قرار داده و در این حمله چند نفر از آنها کشته و زخمی شدند.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد: یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در خان یونس و یک تانک مرکاوای دیگر در تل الزعتر هدف راکت الیاسین ۱۰۵ قرار گرفت و منهدم شدند.

گردان‌های القسام در بیانیه دیگری اعلام کرد: یک تیم نظامی اسرائیلی را که در داخل ساختمانی در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه مخفی شده بودند با راکت TBG و دو گلوله آرپی جی هدف قرار دادیم و با آن درگیر شدیم و اعضای آن کشته و زخمی شدند.

از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 نظامی در غزه

جنبش جهاد اسلامی: آمریکا به آرزوهای خود در فلسطین نخواهد رسید

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد جنگ و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه توسط غرب با هدف حفظ بازدارندگی رژیم صهیونیستی مدیریت می شود و آرزوها و توهمات آمریکا در منطقه، این بار نقش بر آب و دفن خواهد شد.

محمد الهندی تأکید کرد هدف رژیم صهیونیستی از جنایات و کشتار در نوار غزه بازگرداندن بازدارندگی برای این رژیم است. این در حالی است که موشک باران تل آویو در هفتاد و چهارمین روز مقاومت غزه، نشان دهنده شکست تجاوز اشغالگران به این منطقه از خاک فلسطین است.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایات وحشتناک در غزه در مقابل دیدگان جهانیان از شکست در میدان نبرد فرار می کند و این رژیم برای بالا بردن روحیه اش پس از شکست های میدانی پیاپی تلاش می کند.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: ادعاها درباره مراحل جنگ، عاری از صحت است و سراسر نوار غزه را بمباران کرده اند.

محمد الهندی هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز اخیر را ریشه کن کردن مقاومت دانست و تأکید کرد این هدف هرگز تحقق نخواهد یافت.

این شخصیت سیاسی برجسته فلسطینی افزود: با وجود اینکه کشورهای عربی اهرم های فشار قوی در اختیار دارند اما نمی خواهند از آنها استفاده کنند و هیچ گونه اراده سیاسی عربی برای توقف تجاوز اخیر به غزه وجود ندارد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: مطرح کردن راه حل تشکیل دو کشور، برای آرام کردن فلسطینی هاست.

از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 نظامی در غزه

ادعای آمریکا: برای پایان دادن به خشونت در غزه تلاش می‌کنیم

دیپلمات آمریکایی در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل و وتوی قطعنامه‌های آتش بس در غزه، ادعا کرد: برای همه کسانی که در اسرائیل، غزه، کرانه باختری و در سراسر جهان رنج کشیده‌اند، باید با حسن نیت برای پایان دادن به این چرخه خشونت تلاش کنیم و بذرهای صلح پایدار را بکاریم.

رابرت وود دیپلمات آمریکایی و مسئول امور ویژه سیاسی در نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین بدون اشاره به جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه غزه و فلسطینیان، گفت: جنایات حماس در ۷ اکتبر باید محکوم شود.

این دیپلمات آمریکایی برغم تکذیب این موضوع از سوی حماس، مدعی شد: ما باید عدالت را برای قربانیان خشونت جنسی وحشتناکی که حماس در آن روز و پس از آن مرتکب شده است، دنبال کنیم.

رابرت وود بدون کوچکترین اشاره به حملات اسرائیلی‌ها مدعی شد: اسرائیلی‌ها هنوز با رگبارهای راکتی مواجه هستند. حماس از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه این راکت‌ها را به سمت غیرنظامیان اسرائیل شلیک کرد. غیرنظامیان باید محافظت شوند و کمک‌های بشردوستانه باید به کسانی برسد که به شدت به آن نیاز دارند.

وی ادعا کرد: به خاطر امنیت اسرائیل و فلسطین و اینکه اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر تروریسم محافظت کند، نباید به حماس اجازه داد غزه را کنترل کند. بازیگران منطقه‌ای از جمله حوثی‌ها نباید از این درگیری سوء استفاده کنند و آن را گسترش دهند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت که آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) باید مورد حمایت قرار گیرد و آمریکا بیش از ۴۲۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ برای این منظور اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: در نهایت، همه ما باید به سمت راه کار دو دولتی کار کنیم که به عنوان تنها اصل برای یک صلح واقعی پایدار عمل می‌کند.

رابرت وود ادامه داد: البته، همانطور که تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه تاکید کرد، رویدادهایی که در سال گذشته در کرانه باختری رخ داده است ما را از این واقعیت دورتر کرده است. این رویدادها شامل ساخت و ساز مستمر شهرک‌ها در کرانه باختری است که امکان تشکیل کشور فلسطین را تضعیف می کند. این اقدامات شامل افزایش شدید و هشدار دهنده خشونت شهرک نشینان است به ویژه به این دلیل که حتی قبل از حمله حماس در ۷ اکتبر - سال ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال ۲۰۰۵ بود.

دیپلمات ارشد آمریکایی در سازمان ملل ادامه داد: مقامات اسرائیلی نباید با لفاظی‌های افراطی و غیرانسانی شعله این خشونت را بیشتر کنند. ما شاهد بوده‌ایم که کلمات پیامدهایی را نه تنها در کرانه باختری بلکه در سراسر جهان داشته‌اند.

 از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 نظامی در غزه

گردان‌های قسام: ۸ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندیم

گردان‌های قسام اعلام کرد، مجاهدان ما توانستند یک نیروی ویژه صهیونیستی را در تل الزعتر واقع در شمال غزه هدف قرار دهند و ۸ نظامی صهیونیست را به هلاکت برسانند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد، نیروهای این گردان در شرق شهر خان‌یونس منزلی را که ۷ نظامی صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند را هدف قرار دادند که منجر به کشته یا زخمی شدن آنها شد.

نیروهای گردان‌های قسام همچنین با موشک ضدزره یاسین ۱۰۵ یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز غزه هدف قراردادند.

از شهادت 50 فلسطینی تا هلاکت 8 نظامی در غزه

جنبش انصارالله: آمریکا مشوق صهیونیست‌ها برای جنایت بیشتر است

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای درباره اعلام تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا گفت که هدف این ائتلاف تشویق رژیم صهیونیستی است تا به جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمده است: ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ، صرفا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و کشتی‌های اسرائیلی است.

انصارالله افزوده است: ائتلاف اعلام شده از سوی آمریکا بخش جدایی ناپذیر از تجاوز به مردم فلسطین، غزه و امت عربی و اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این ائتلاف با حقوق بین‌الملل در تناقض است و در حمایت از کشتیرانی نیست بلکه در پی نظامی کردن دریای سرخ به سود (رژیم) اسرائیل است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله افزوده است: جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی را یک وظیفه انسانی و اخلاقی می‌دانیم و هدف از آن شکست محاصره غزه است و تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای جهان نیست.

این بیانیه می‌افزاید: شکست محاصره غزه نقشی است که باید سازمان ملل و سازمان‌هایی ایفا کنند که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

انصارالله اضافه کرد: موضع مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ثابت است و امیداوریم که ملت‌های منطقه و جهان از برادران ما در غزه حمایت کنند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله در پایان خواستار حمایت از غزه به هر وسیله ممکن و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا شده است که امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام
captcha