بیش از ۴۰۰۰ فرهنگی از خراسان‌رضوی به راهیان نور اعزام می‌شوند
کد خبر: 4189285
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱

بیش از ۴۰۰۰ فرهنگی از خراسان‌رضوی به راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اعزام ۴۵۰۰ معلم جوان و نومعلم به سفر راهیان نور در سال‌جاری خبر داد.

علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضویعلی مهدوی‌خواه، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اعزام فرهنگیان به سفر راهیان نور اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله اعزام فرهنگیان به این سفر را داشته‌ایم، اما ویژگی این دوره نسبت به دوره‌های قبل آن است که تعداد اعزام بیشتر خواهد بود.

وی افزود: برای هر یک از ادارات آموزش و پرورش متناسب با تعداد جمعیت فرهنگیان آن اداره سهمیه ثبت‌نام در نظر گرفته شده است که این ثبت‌نام اکنون آغاز شده و ادامه دارد و بانوان و آقایان فرهنگی علاقه‌مند به حضور در این سفر می‌توانند از طریق پایگاه بسیج فرهنگیان ادارات آموزش و پرورش اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: فرهنگیانی که برای این سفر ثبت‌نام کنند در قالب یک کاروان تجمیع شده از ابتدای بهمن تا آخر همان ماه اعزام می‌شوند و دنبال این هستیم تا زمینه اعزام هر چه بیشتر فرهنگیان به این سفر معنوی فراهم شود.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما اعزام 4500 نفر از فرهنگیان استان است که در این خصوص معلمان جوان و نومعلمان را به لحاظ موضوع جهاد تبیین در اولویت قرار داده‌ایم تا علاوه بر بهره‌مندی آنها از این سفر معنوی به‌عنوان راویان ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه ایثار و شهادت توانمندی لازم را کسب کرده و نقش‌آفرینی در این خصوص داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ضرورت جهاد تبیین در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف سفر معنوی راهیان نور جهاد تبیین در خصوص ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است.

وی در خصوص نحوه اعزام فرهنگیان به سفر راهیان نور گفت: تدارک این سفر با مشارکت بسیج فرهنگیان و مجموعه سپاه انجام می‌شود و اعزام براساس مبدأ حرکت به دو صورت ریلی و اتوبوسی در نظر گرفته شده است و امیدواریم تعداد اعزام امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر باشد.

انتهای پیام
captcha