از بمباران دفتر رسانه‌ای فلسطین تا یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
کد خبر: 4189435
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
در هشتاد و هشتمین روز جنگ غزه

از بمباران دفتر رسانه‌ای فلسطین تا یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

در هشتاد و هشتمین روز جنگ غزه حملات توپخانه‌ای و بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف فلسطین و کشتار غیر نظامیان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، در جریان حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه که پیش از این به صورت تعمدی مراکز درمانی، مساجد، مدرسه‌ها و خبرنگاران را هدف قرار داده بود این بار ساختمان شبکه فلسطین الیوم بمباران شد.

اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس در واکنش به این حمله تأکید کرد: بمباران مقر شبکه فلسطین الیوم در نوار غزه یک تجاوز تعمدی و نه گذرا و غیرعمد به شمار می‌رود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق این حمله‌ها صدای حقیقت را در جنگ غزه خاموش کند. این در حالی است که شبکه فلسطین الیوم همواره به تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای خود در انتقال اخبار مربوط به نوار غزه عمل کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌های فلسطینیان را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند. در همین حال توپخانه‌‌های ارتش صهیونیستی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را گلوله باران کردند.

رسانه‌ها از انتقال تعدادی شهید و مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی در نتیجه بمباران چند خانه در شهر دیر البلح خبر دادند. از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح را به شدت بمباران کردند.

جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی را در خان یونس در جنوب نوار غزه و نیز بار دیگر اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

منابع خبری همچنین از بمباران ساختمانی مسکونی در اطراف مسجد احسان در اردوگاه النصیرات خبردادند.

در همین حال دو فلسطینی در بمباران دیر البلح و 18 فلسطینی دیگر بر اثر بمباران‌های اخیر در اردوگاه النصیرات به شهادت رسیدند.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

نظامیان صهیونیست همانند روزهای گذشته به حمله‌ها و یورش‌های خود علیه منطقه‌های مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهند. این عناصر اشغالگر طی ساعت‌های گذشته به شهر و اردوگاه جنین حمله کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به شهر الریحا و اردوگاه عقبه جبر واقع در شرق کرانه باختری حمله کردند.

همچنین جریان برق در اردوگاه جنین همزمان با یورش نظامیان صهیونیست به این اردوگاه به صورت کامل قطع شده است. این عناصر متجاوز در حمله به اردوگاه جنین در بیمارستان دولتی این شهر تجمع کردند. تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی داخل و بر روی سقف خانه‌های مشرف بر اردوگاه جنین مستقر شده اند.

شمار کشته‌های ارتش رژیم اسرائیل به 472 نفر رسید

ارتش رژيم صهیونیستی امروز (شنبه) از کشته شدن یک نظامی دیگر و افزایش شمار تلفات خود از 7 اکتبر (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 472 تن خبر داد.

ادامه حملات

براساس این گزارش شمار نظامیان صهیونیست کشته شده از آغاز عملیات زمینی در غزه نیز به 140 نفر رسیده است.

بنابر بیانیه ارتش صهیونیستی، نظامی کشته شده امروز این رژیم گروهبان آمیت هد زیو، 19 ساله، از گردان 71 بود که بر اثر اصابت موشکی شلیک شده از خاک لبنان کشته شد.

این بیانیه شمار زخمی‌های ارتش صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی را 1952 تن اعلام کرده که 784 زخمی آن مربوط به جنگ زمینی در غزه است.

وزارت بهداشت غزه نیز شمار شهدای فلسطینی در نواز غزه را 20057 تن و شمار زخمی‌ها را 53320 نفر اعلام کرده است.

ارتش اسرائیل؛ در صدد پایان دادن به عملیات زمینی در غزه

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از تصمیم تازه ارتش این رژیم درباره جنگ غزه خبر دادند.

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش آماده پایان دادن به عملیات زمینی در غزه طی چند هفته است.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: مرحله سوم شامل کاهش تعداد نیروها، ایجاد منطقه حائل و تداوم حملات متمرکز است.

این در شرایطی است که جنگ در غزه ادامه دارد و نظامیان صهیونیست در رویارویی با رزمندگان مقاومت متحمل خسارات سنگین شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در داخل سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

در همین حال، به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

آنروا: اوضاع غزه تکان‌دهنده است

جولیت توما، مدیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرد که اوضاع در نوار غزه به شدت تکان‌دهنده است و یک چهارم ساکنان این منطقه از گرسنگی شدید رنج می‌برند.

وی در مصاحبه با این شبکه خبری که در شبکه ایکس نیز آن را منتشر کرده، ابراز کرد: اگر بخواهیم دیدگاه خود را درباره حوادث غزه بگوییم، باید گفت اوضاع در این منطقه تکان‌دهنده است و در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که گفته می‌شود یک چهارم اهالی این منطقه دچار گرسنگی شدید شده‌اند.

این مسئول سازمان ملل متحد تأکید کرد که اوضاع مذکور نتیجه مستقیم محاصره و عدم دسترسی به کمک‌های اساسی از جمله غذا به وجود آمده است.

انتهای پیام
captcha