رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال تغییر وضعیت در مسجدالاقصی است
کد خبر: 4189498
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال تغییر وضعیت در مسجدالاقصی است

وزارت امور خارجه و مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن محکومیت اقدامات محدودکننده رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی، این اقدامات را در راستای سوءاستفاده از شرایط جنگی در غزه به منظور تغییر وضعیت تاریخی این مسجد توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، وزارت امور خارجه و مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن محکومیت اقدامات محدودکننده رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی، این اقدامات را در راستای سوءاستفاده از شرایط جنگی در غزه به منظور تغییر وضعیت تاریخی این مسجد توصیف کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات اشغالگرانه با ممانعت از نمازگزاران از اقامه نماز صبح، بستن درهای مسجد و جلوگیری از دسترسی ساکنان خارج از شهر قدیم قدس به مسجدالاقصی همچنین محدودیت‌های سنی نمازگزاران، محاصره این مسجد را تشدید و نمازگزاران را از دسترسی به آن محروم کرده است.  

وزارت امور خارجه همچنین حمله امروز نیروهای اشغالگر به نمازگزاران در واد الجوز و جلوگیری از ورود آنها برای اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی در کنار حمله به تعدادی از خبرنگاران حاضر در محل را محکوم کرد.  

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: واضح است که  کابینه راست‌گرای افراطی اسرائیل به دنبال سوءاستفاده از فضای جنگ خونین خود علیه غزه برای تغییر وضعیت تاریخی در مسجدالاقصی و تحمیل تقسیم زمانی و مکانی این است و در این راستا محدودیت‌های بسیاری را علیه مقدسات مسیحی و اسلامی در قدس تحمیل کرده به شکلی که تعداد نمازگزاران در روزهای جمعه در مسجد از هفتم اکتبر تاکنون کاهش بسیاری یافته و تنها به چند هزار نفر رسیده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه خود افزوده است که با جدیت زیاد به تشدید اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی می‌نگرد و آنها را ادامه تلاش برای تحمیل تغییرات اساسی در واقعیت تاریخی و حقوقی موجود در مسجد می‌داند.

انتهای پیام
captcha