انتقاد اتحادیه عرب از قطعنامه شورای امنیت درباره جنگ غزه
کد خبر: 4189689
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

انتقاد اتحادیه عرب از قطعنامه شورای امنیت درباره جنگ غزه

اتحادیه عرب با انتقاد از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به تمام بخش‌های نوار غزه، آن را دیرهنگام و به دور از آتش‌بس کامل توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، اتحادیه کشورهای عربی بر این باور است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به تمام بخش‌های نوار غزه دیر تصویب شده و با درخواست آتش‌بس کامل در نوار غزه فاصله زیادی دارد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که روز گذشته، شنبه منتشر شد، اعلام کرد: آنچه که لازم است نه تنها ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، بلکه حفاظت از غیرنظامیان در برابر بمباران مداوم، دستیابی به یک آتش‌بس پایدار و آغاز عملیات امدادی به بیش از صدها هزار نفر است که اکنون فاقد حداقل نیازهای زندگی خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این فاجعه انسانی از طریق اقدامات جزئی با هدف فرونشاندن خشم افکار عمومی جهان نسبت به آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، امکان‌پذیر نیست، زیرا عدم آتش‌بس فوری به معنای تداوم کشتار است و از این‌رو تلاش کشورهای عربی برای پایان دادن به جنگ متوقف نخواهد شد.

در این بیانیه از ایالات‌متحده خواسته شده است که به جای همراهی با جناح راست افراطی در [اسرائیل] برای تحمیل مجازات دسته جمعی و انتقام از بیش از 2 میلیون نفر مردم غزه، با بررسی دوباره شرایط تصمیم درست را از منظر انسانی و سیاسی در نوار غزه اتخاذ کند.

شایان ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار اتخاذ گام‌های فوری برای اجازه ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه به صورت گسترده، ایمن و بدون مانع و ایجاد شرایط لازم برای توقف پایدار خشونت‌ها در نوار غزه شد.

انتهای پیام
captcha