برگزاری کرسی تلاوت قرآن در سه کانون مسجدی شاخص کرمانشاه
کد خبر: 4189711
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

برگزاری کرسی تلاوت قرآن در سه کانون مسجدی شاخص کرمانشاه

سه کرسی تلاوت قرآن کریم در قالب طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در کانون‌های مسجدی شاخص کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری سه کرسی تلاوت قرآن کریم در قالب طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در کانون‌های مسجدی شاخص کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: جلسات کرسی تلاوت قرآن کریم در سه پایگاه قرآنی کانون‌های مساجد شاخص استان از امروز ۳ دی‌ماه آغاز و تا ۵ دی ادامه دارد و کانون‌های مسجد شهید زارعی واقع در بلوار فرودگاه شهرک شهید زارعی، مسجد سلمان فارسی واقع در فرهنگیان فاز دو و مسجد جامع رضوی روستای سیاه بید میزبان این جلسات قرآنی خواهند بود و احسان سلیمانی، جوادتکش و محمد فتحی در این محافل به قرائت می‌پردازند.

وی افزود: کرسی‌های تلاوت مذکور به‌منظور پخش از صداوسیما ضبط می‌شود و تلاوت‌ها توسط نخبگان قرآنی هر مسجد اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، گفت: یکی از مطالبات معظم‌له اینکه در مساجد محافل و کرسی تلاوت برقرار شود و این امر موجب می‌شود تا هر یک از مستمعان حاضر در محافل خود در قرآنی شدن جامعه تأثیرگذار باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند تا محافل قرآنی از سوی مساجد اجرا شود و این موضوع یعنی اینکه ایشان به دنبال ایجاد یک شبکه قرآنی هستند.

وی افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت شبکه کانون‌های مساجد در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های قرآنی مردمی بتوانند هرچه بیشتر انس با قرآن را به دل جامعه بیاورند و کرسی‌های تلاوت قرآن یکی از فعالیت‌های مؤثر در این زمینه است.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان اظهار کرد: اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی یک اولویت است و تقویت فعالیت‌های قرآنی در سطح مساجد از موضوعات مهمی است که باید در سراسر استان مد نظر فعالان قرآنی و مسئولان امر باشد.

انتهای پیام
captcha