برگزیدگان مناظرات دانشجویان در استان یزد معرفی شدند
کد خبر: 4189770
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

برگزیدگان مناظرات دانشجویان در استان یزد معرفی شدند

در مراسمی با حضور استاندار یزد و مسئولان استان برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقات مناظرات ملی دانشجویان در استان یزد معرفی و تجلیل شدند.

مناظرات دانشجویان در استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی که عصر روز گذشته، سوم دی ماه با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین پارسائیان معاون استاندار یزد و سایر مسئولان استان برگزار شد، برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقات مناظرات ملی دانشجویان در استان یزد معرفی و تجلیل شدند.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست گفت: دانشگاه باید محل نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و شیوه‌های درست استدلال با احترام متقابل و مستند سخن گفتن باشد و این مناظرات دانشجویی که به همت جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، یکی از بهترین بسترها است تا این زمینه را رشد دهد و یاد بگیریم در یک فضای کاملاً علمی، نقادانه، عقلانی و مستند به منابع علمی استدال کنیم و صحبت‌های یکدیگر را بشنویم و در نهایت به یک جمع‌بندی برسیم.

وی ادامه داد: اگر چنین فضایی در کشور حاکم شود، بسیاری از مناقشات پایان می‌پذیرد و رفتارهای احساسی بدون استنادات دقیق پایان می‌یابد و فضای مفاهمه و گفت‌وگوی ملی در یک قالب خوبی شکل می‌گیرد.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد سعید کاظمی آشتیانی گفت: کاظمی آشتیانی قدم بزرگی برای کشور برداشت و امیدواریم جوانان این مرز و بوم گامی مؤثر در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور بردارند.

وی ادامه داد: کشور ما با داشتن استعدادهای نهفته و بالقوه و تبدیل به بالفعل می‌تواند گام‌های بلندی بردارد که با توکل به خدا و اتکا به توانمندی‌های درونی  و ظرفیت‌های داخلی محقق می‌شود.

جوکار با اشاره به برگزاری مناظرات دانشجویی اظهار کرد: دانشگاه مرکز تحولات، پژوهش و مطالعات علمی است و محل تضارب آرا باید باشد. در این زمینه رهبر انقلاب نیز بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرده‌اند و لذا برگزاری چنین مناظراتی حائز اهمیت است و امیدواریم مناظرات راهکارهایی داشته باشد تا جنبه عملیاتی پیدا کند.

محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم گفت: یکی از محورهای فعالیت‌های جهاددانشگاهی ترویج فرهنگ است و آنچه مبنای این مسابقات است، تقویت و توسعه  فرهنگ گفت‌وگوی مدارا بین دانشجویان است که این دوره از مسابقات با حضور 33 تیم از 9 دانشگاه برگزار شد و موفق شدیم در استان یزد در سطح دانش‌آموزی نیز این مسابقات را با محوریت آب برگزار کنیم.

یادآور می‌شود مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در استان یزد با حضور استاندار و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، و رقابت دو تیم «بینش» از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و تیم «اوج» از دانشگاه یزد با موضوع «بالا رفتن سن ازدواج جوانان، ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد نه اقتصادی» برگزار و در نهایت تیم اوج از دانشگاه یزد با ترکیب دانشجویان؛ شیرین نوجوان، ریحانه صابری، سارا قدوسی و امیرحسین غفاریان به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم بینش دانشگاه آزاد یزد با ترکیب محمدمهدی داوری، نیما خادم نقاش، طاها هدشی و امیرحسین پیوندی در این مسابقات دوم شد.

در رقابت رده‌بندی نیز تیم «پرواز» از دانشگاه یزد به عنوان تیم موافق و تیم «رئالیسم» از دانشگاه میبد به عنوان تیم‌ مخالف پیرامون موضوع «حمایت از محیط‌زیست، نیاز به بودجه و تشکیلات دارد نه فرهنگ‌سازی و رسانه» به بحث پرداختند که در پایان تیم پرواز قهرمان دوره قبل مسابقات استان با ترکیب فاطمه شیبانی، ملیکا زارع زاده، سوشیانت بیگلی و محمدحسین پورعسکری حائز رتبه شوم شد.

سه تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، راه یافتند.

انتهای پیام
captcha