پوشش ویژه‌برنامه‌های روز رشت با حضور خبرنگاران خارجی
کد خبر: 4190097
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

پوشش ویژه‌برنامه‌های روز رشت با حضور خبرنگاران خارجی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: بزرگداشت روز رشت باید تبدیل به روز جهانی رشت شود و گام‌های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت برداشته شده و قرار است ۳۷ خبرنگار از ۶ کشور جهان و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز، پنجم دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: در رویداد بزرگ هفته رشت که نتیجه تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری است نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری رشت بر این مبنا بوده که هفته رشت در سال‌جاری در خور شأن و نام این شهر بزرگ برگزار شود، افزود: بخش عظیمی از تحقق این مهم، پوشش این رویداد است که بر عهده رسانه‌هاست و باید با تمام علاقه‌ای که به این شهر دارند برنامه‌های هفته رشت را با هدف توسعه و تعالی شهر پوشش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سفر اخیر به کشور روسیه گفت: شهر مسکو در روسیه بسیار زیبا و زنده است که بخش عظیمی از آن زیبایی را مدیون نورپردازی ویژه آن شهر است و اگر این نورپردازی‌ها در رشت انجام شود یقینا زیبایی صد چندانی دارد.

کارگرنیا تأکید کرد: بزرگداشت روز رشت باید تبدیل به روز جهانی رشت شود و گام‌های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت برداشته شده و قرار است ۳۷ خبرنگار از ۶ کشور جهان و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی در این برنامه‌ها حضور داشته باشند و تمام عزم خود را برای بین‌المللی کردن رویداد هفته رشت به کار گرفته‌ایم.

وی به نقش سازنده و کلیدی رسانه‌ها در برندسازی هفته رشت اشاره کرد و گفت: در موضوع رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اخیراً گام‌های خوبی برداشته شده است و با اقدامات انجام شده شاهد به بار نشستن بخشی از اهداف رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رشت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برخوردار است، تصریح کرد: رشت در حوزه موسیقی محلی از پتانسیل و پیشینه بسیار خوبی برخوردار است و انتظار داریم اهالی این هنر حتما در این باره گام بردارند و همچنین در تلاشیم تا با ثبت برند رشت، شهر جهانی صنایع دستی نیز برند دیگری با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت شهروندان و جذب گردشگر برای شهر رقم بزنیم.

کارگرنیا با اشاره به تالاب عینک رشت گفت: تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ است که می‌توانیم با توجه تعاملات بیشتر ما بین دستگاه‌ها آن را به یک جاذبه بزرگ گردشگری تبدیل کنیم و با تمامی مباحثی که اخیراً در این باره مطرح شده است مجموعه مدیریت شهری برای حفظ منافع شهروندان تلاشش را مضاعف می‌کند.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌های انجام‌ شده در راستای برگزاری هر چه بهتر رویداد هفته رشت، اظهار کرد: مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در این باره همراهی بسیار خوبی با مجموعه مدیریت شهری رشت داشته‌اند و از همراهی‌های انجام شده توسط آنان و رسانه‌های جمعی کمال را تشکر دارم.

گفتنی است، ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز رشت از فردا، 6 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 12 دی‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha