آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد از محل پرداخت زکات در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4190350
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
تا پایان سال انجام می‌شود:

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد از محل پرداخت زکات در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد استان از محل پرداخت زکات، تا پایان امسال خبر داد.

جاسم محمدی، مدیرکل امداد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز ششم دی‌ماه در جلسه شورای زکات و نماز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: طی سال گذشته، پنج زندانی جرائم غیرعمد از محل پرداخت زکات مردم استان آزاده شده‌اند و امسال نیز تاکنون 5 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که تا پایان سال این تعداد به 10 نفر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی پرداخت زکات واجب و فطریه توسط مردم استان نسبت به سال گذشته، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، شش میلیارد تومان زکات فطریه (ماه مبارک رمضان) و واجب توسط مردم استان پرداخت شده که زکات فطریه با تدابیر انجام شده و با بهره‌گیری از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در همان روز عید فطر به دست نیازمندان رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید بر اهمیت جذب و آموزش عاملین و مبلغان زکات، ادامه داد: تعداد عاملین زکات نسبت به سال گذشته 15 درصد و تعداد مبلغان زکات نیز 30 درصد افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره زکات در شهرستان‌ها، گفت: آخرین جشنواره زکات توسط شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد و بخش منج برگزار شد که با جمع‌آوری 50 میلیون تومان زمینه آزادی 5 زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید مستندات فاخر در زمینه زکات، تأکید کرد: تاکنون 2 مستند با موضوع زکات با مشارکت صدا و سیما تولید شده است.

وی در پایان گفت: ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #038*8877* برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در نظر گرفته شده است. 

مردم چهارمحال و بختیاری 25 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفری، رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بیان کرد: از این مجموع 5 میلیارد و 800 میلیون تومان فطریه و کفارات، 700 میلیون تومان زکات واجب و 18 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز زکات مستحب توسط مردم استان پرداخت شده است.

وی افزود: تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی نیازمندان، تأمین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، احداث مسکن، تأمین بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و احداث و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله موارد مصرف زکات است. 

رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد استان ادامه داد: از مجموع زکات پرداختی مردم استان، 34 درصد برای نیازمندان غیر تحت حمایت و مابقی نیز برای نیازمندان مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

صفری بیان کرد: 514 عامل افتخاری زکات و 235 مبلغ افتخاری زکات با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha