محفل انس با قرآن در شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4190398
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
با شعار «قرآن، مقاومت و شهادت»

محفل انس با قرآن در شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برگزار شد + عکس

محفل «قرآن، مقاومت و شهادت» به‌مناسبت ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی و با هدف گرامیداشت شهدای مظلوم غزه در شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برگزار شد.

محفل انس با قرآن در شرکت برق منطقه‌ای اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، سی‌وپنجمین محفل انس با قرآن وزارت نیرو با عنوان «محفل قرآن، مقاومت و شهادت» و با هدف گرامیداشت شهدای مظلوم غزه و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران ایشان، به میزبانی شورای فرهنگی صنعت آب‌ و برق استان اصفهان، روز گذشته، ششم دی‌ماه در نمازخانه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برگزار شد.

در این محفل که ابتدا با تلاوت سوره مبارک طارق از سوی علی‌ بدیعی، قاری نوجوان و ممتاز استان آغاز شد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم وثیق، مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو در استان اصفهان اظهار کرد: خداوند را بابت برگزاری این محفل در شام شهادت حضرت ام‌البنین(س) و ایام شهادت سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، شاکر هستیم.

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) سؤال شد «دلیل اینکه قرآن همواره تازه و نشاط‌آور است، چیست؟» و ایشان پاسخ داد: «زیرا خداوند قرآن را برای زمان خاص و مردم خاصی نازل نکرده ‌است؛ قرآن برای همه زمان‌ها و همه انسان‌هاست. قرآن در هر زمانی نو و تازه و برای هر انسانی حامل نشاط و شادابی است.» ان‌شاءالله خداوند به همه توفیق تلاوت قرآن، آشنایی با معارف قرآن و عمل به احکام آن را عنایت کند.


گزارش تصویری محفل قرآنی وزارت نیرو در اصفهان


در ادامه این محفل که با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو و پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، از ثنا و حدیث نظری، خواهران نخبه قرآنی که هر دو از حافظان کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستند، تقدیر شد. حدیث که 15 سال دارد، پایه‌های تحصیلی را به روش جهشی گذرانده و در کلاس یازدهم تجربی مشغول تحصیل است، وی مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه اصفهان دارد و در حال کسب آمادگی برای شرکت در آزمون دکتراست.

ثنای 8 ساله در سه سالگی قرآن را حفظ و از همان زمان در مسابقات کشوری قرآن شرکت کرده و در بسیاری از آنها رتبه اول را به دست آورده است. وی علاوه بر حفظ کل قرآن، تعدادی از سوره‌ها را نیز به زبان‌های فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی و روسی حفظ است که بعضی از آنها را به 6 زبان یادشده در این محفل تلاوت کرد. علاوه بر این، ثنا که نهج‌البلاغه را به زبان عربی حفظ است، به قرائت خطبه همام نیز پرداخت.

پایان‌بخش این محفل، تلاوت آیاتی از سوره مبارک حشر بود که علیرضا مُکاری، قاری کشوری استان اصفهان و نفر اول مسابقات بین‌المللی کرواسی به قرائت این آیات پرداخت.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha