تولید نظریه بومی از ارکان مهم تحقق تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 4190752
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
سردار صفوی:

تولید نظریه بومی از ارکان مهم تحقق تمدن نوین اسلامی است

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی دسترسی به تمدن نوین اسلامی با محوریت ایران اسلامی را تولید علم و نظریه از سوی دانشمندان و نخبگان داخلی دانست و گفت: حیات کشور ما و حتی دیگر کشورها منوط به علم و تبدیل علم به عمل و حکمت نظری به حکمت عملی است و کسانی در تاریخ ماندگارند که علم آنها برای خدا عملیاتی شده باشد. 

سردار سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم «آیین رونمایی از دستاوردهای علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی» که صبح امروز، شنبه نهم دی، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با تبریک یوم‌الله نهم دی گفت: ماه دی ماه پرخاطره‌ای است همچنان‌که ماه بهمن هم پرخاطره است.
 
وی افزود: زوایای پنهان دفاع مقدس بسیار بیشتر از زوایای آشکار آن است و بسیاری بر روی زوایای پنهان آن نپرداخته‌اند. به طور کلی ما با یک اقیانوسی از عوامل و عناصر پیشرفت در جبهه مقاومت و دفاع مقدس روبه‌رو هستیم که هنوز کشف نشده‌اند. 
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: تقریباً در حوزه جنگ نرم کار اساسی انجام نداده‌ایم، در صورتی که جنگ نرم زیرساختی برای موفقیت‌ها در برابر دشمنان است. در سه حوزه دفاع مقدسط محور مقاومت و امنیت داخلی باید نقش مردم به خوبی تبیین شود اما در این حوزه هم کار اساسس نشده است.
 
سردار شکارچی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که امت واحد اسلامی تشکیل نشود و لذا پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس می‌تواند در این زمینه کار کند و به کاربردی شدن آن کمک کند. 
 
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه گفت: دشمن هیچ مرزی برای جنگیدن با مستضعفان عالم ندارد ولی قرآن محدودیت قائل شده و می‌فرماید باید برای خدا جنگید و دوم زمانی باید جنگید که برای دفاع از مظلوم و خود باشد ولی آنچه که امروز در غزه رقم خورده این است که دشمن، مردم مظلوم غزه را مظلوم نمی‌داند و رژیم صهیونیستی را مظلوم خطاب می‌کند و در این شرایط واجب است که مقاومت غزه در برابر رژیم اشغالگر قدس دست به دفاع بزند. همچنین قرآن تأکید می‌کند که در جنگ‌ها به هیچ‌وجه به زنان و کودکان تجاوز نشود و دفاعی مقدس است که این موارد مورد توجه قرار گیرند. 
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: باید از اساس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و مهمترین اصل یعنی نظام ولایت فقیه دفاع شود چون همه پیروزی‌ها در گرو دفاع از این سه است. در جنگ تحمیلی بسیاری از امکانات نظامی ما آسیب دید ولی حمایت از این سه سبب شد تا به مرور زمان به تعادلی دست پیدا کنیم و پیشرفت‌ها اتفاق بیفتد.
 
سردار شکارچی با اشاره یوم‌الله نهم دی گفت: روز نهم دی یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، این فتنه خسارت‌هایی را به وجود آورد ولی فرصت‌ساز هم بود. روز نهم دی ماه روز لبیک به ولی فقیه و امام زمان بود. امت اسلامی در این روز به تکلیف الهی خود عمل کردند و این را نباید فراموش کرد. امت بصیر ایران در این روز بدون اینکه اجازه دهند امام جامعه نزدیک قتلگاه شود راه حق را از باطل تشخیص دادند. همچنین این روز نقاب از چهره منافقان داخلی برداشت که تا قبل از این روز امکان تشخیص‌شان وجود نداشت. 
 
وی گفت: فتنه‌ها تمام نشده و دشمن در کوتاه‌مدت و بلندمدت همچنان برنامه دارد و می‌خواهد مشابه فتنه‌های ۱۴۰۱ و امثال آن را رقم بزند.
 
در ادامه سردار سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور نیروهای مسلح، در سخنانی گفت: یکی از ارکان دسترسی به تمدن نوین اسلامی در قرن حاضر با محوریت ایران اسلامی و عبور از وضعیت موجود و دستیابی به وضعیت مطلوب، تولید علم و نظریه‌هایی است که از سوی عالمان و نظریه‌پردازان داخلی اتفاق می‌افتد.
 
وی افزود: واقعیت این است که در کشورهای همسایه تغییر و تحولات جدیدی رخ داده است. برای مثال یمن راهبرد جدیدی را ارائه داده که آمریکایی‌ها را با چالش روبه‌رو ساخته و یا فلسطین همچنان با تقدیم چند ده هزار شهید همچنان مقاومت می‌کند‌. همه این اتفاقات ماهیت نژادپرستانه آمریکا را به نمایش گذاشته است. امروز رژیم صهیونسیتی نژادپرست‌ترین رژیم دنیاست و غیریهودیان را حیوان خطاب می‌کنند.
 
دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح با بیان اینکه بحث حکمرانی علمی بحث خیلی مهمی است و باید اداره حکومت مردم‌محور باشد، گفت: حیات کشور ما و حتی دیگر کشورها منوط به علم و تبدیل علم به عمل و حکمت نظری به حکمت عملی است و در این میان کسانی در تاریخ ماندگارند که علم آنها برای خدا عملیاتی شده باشد. 
 
سردار رحیم صفوی اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پیشرفت‌های علمی خوبی داشته و من به آینده آن امید دارم. اینکه فصلنامه این پژوهشگاه رتبه الف را به دست آورده باعث خشنودی است.
 
دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد که علوم تولید شده و کارهای پژوهشی انجام شده در این پژوهشگاه و دیگر نقاط کشور به تقویت عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بینجامد. اگر ما می‌خواهیم شیعه مکتب امام صادق(ع) باشیم یا باید درس بخوانیم یا باید درس بدهیم.
انتهای پیام
captcha