سال آینده صاحب اتوبوس برقی خواهیم شد
کد خبر: 4190972
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
مهدی چمران:

سال آینده صاحب اتوبوس برقی خواهیم شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال آینده صاحب اتوبوس برقی خواهیم شد، گفت: در ارتباط با آنچه که در داخل قرار است تولید شود قرارداد منعقد و ساخت اتوبوس‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز 10 دی‌ماه در حاشیه دویست‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با سرانجام اتوبوس‌ها، ون‌ها و تاکسی‌های برقی بیان کرد: در ارتباط با آنچه که در داخل قرار است تولید شود، قرارداد منعقد و ساخت اتوبوس‌ها آغاز شده است؛ البته بعید است که امسال وسیله نقلیه‌ای تحویل داده شود؛ ان‌شاءالله سال آینده صاحب اتوبوس برقی خواهیم شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با ون‌ها و نظایر این وسیله نقلیه قراردادهای مختلفی بسته شده اما هنوز نتوانستند وسیله درستی به شهر تحویل دهند. در رابطه با ون‌هایی که قرار بوده از خارج وارد شود هنوز دقیقاً مشخص نشده که به چه سرانجامی رسیده اما همه موافقت‌ها صورت گرفته و منابع مالی آن تأمین اعتبار شده است.

چمران افزود: طبق قرارداد هزار دستگاه ون برقی و هزار دستگاه دیزلی بود که وزیر صمت اصرار داشتند که همه این وسایل نقلیه برقی باشند که ما نیز استقبال کردیم؛ بنابراین در مجموع دو هزار دستگاه اتوبوس برقی دریافت خواهد شد؛ البته در رابطه با چگونگی و زمان تحویل این اتوبوس‌ها هنوز خبر دقیقی وجود ندارد.  

وی در رابطه با تأمین برق اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی بیان کرد: این وسایل مصرف برق بالایی ندارند و باید باتری‌های خود را شارژ کنند؛ بنابراین مشکل تأمین برق وجود ندارد. موضوع نصب تجهیزات و دستگاه‌های شارژر از مواردی است که باید در نقاط مختلف شهر نصب شود. برای شارژ اتوبوس‌ها مشکلی وجود ندارد زیرا با یکبار شارژ در روز پاسخگوی کار روزانه اتوبوس‌ها است و حداقل 200 کیلومتر در روز حرکت می‌کنند که این میزان، مقدار پیمایش اتوبوس‌های شهری در یک روز هم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امکان اینکه خودروهای سواری در خانه شارژ شوند وجود دارد اما تعدادی از این ایستگاه‌های شارژ آماده و افتتاح شده و قرار است تا ایستگاه‌های بیشتری هم ساخته شود.

انتهای پیام
captcha