نقش اساتید در زمینه‌ جهاد تبیین تقویت شود
کد خبر: 4191181
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور:

نقش اساتید در زمینه‌ جهاد تبیین تقویت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین را مهم دانست و گفت: جریان رسانه‌ای دشمن به‌صورت مداوم علیه ارزش‌های جامعه در حال فعالیت است و تلاش می‌کند ناامیدی و یأس را در جامعه ترویج کند، بنابراین نقش اساتید در زمینه‌های تربیت دینی و جهاد تبیین باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، در دومین نشست فصلی شورای فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی استان لرستان که 10 دی‎ماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: هر چه‌قدر هم‌گرایی و هم‌افزایی در بین اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی استان لرستان تقویت شود ظرفیت اجرای برنامه‌های اثرگذار در دانشگاه‌های استان بیشتر خواهد شد و باید ظرفیت مهم اساتید در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی، گسترش یابد.

وی افزود: براساس بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مفهوم جهاد تبیین بسیار مهم است زیرا دشمن همه توانش را گذاشته است تا از طریق جنگ نرم و جنگ شناختی، باورهای مردم را تغییر بدهد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه هدف دشمن این است که از طریق جنگ شناختی، اعتماد مردم نسبت به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد و مردم را از نظام جدا کند، اضافه کرد: نقش دانشگاهیان به‌ویژه اساتید در جهاد تبیین، یک نقش مهم است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه فعالیت کار فرهنگی و تبیینی دارای اهمیت بالا در جهاد تبیین است، افزود: استاد الگوی دانشجو است؛ بنابراین ظرفیت اساتید در جهاد تبیین و تربیت دانشجو بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بزرگ تربیتی دانشجو، اساتید هستند، بنابراین نقش اساتید در زمینه‌های تربیت دینی و جهاد تبیین باید تقویت شود، تصریح کرد:‌ جریان رسانه‌ای دشمن به‌صورت مداوم علیه ارزش‌های جامعه در حال فعالیت است و تلاش می‌کند ناامیدی و یأس را در جامعه ترویج کند.

قرآن؛ بهترین نقشه راه برای فعالیت‌های نظام آموزش عالی

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه کتاب قرآن کریم یک نظام و سیستم به هم ‌پیوسته است و بهترین نقشه راه برای فعالیت‌های نظام آموزش عالی است، اظهار کرد: برای مثال مفهوم انفاق در قرآن کریم آموزش داده شده است؛ عمل به انفاق در همه ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی گفت: سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق بارز انفاق وجود در راه خداست؛ این روزها به سالروز شهادت این مرد بزرگ نزدیک می‌شویم و روش مدیریتی ایشان، یک الگوی کارا برای همه ماست. بهترین فعالیت و کار فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها فعالیتی است که به سبک قرآن کریم انجام بشود؛ سیستم تربیتی قرآن کریم باید در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

در بخشی از این نشست، معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، گزارش عملکرد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نظام آموزش عالی استان لرستان را ارائه کردند.

همچنین درباره موضوعاتی همچون حجاب و عفاف، ازدواج دانشجویی، اردوهای راهیان نور و پیشرفت و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، بحث، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام
captcha