هزینه مراسم سالگرد یک جوان همدانی صرف رویداد قرآنی می‌شود
کد خبر: 4191189
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

هزینه مراسم سالگرد یک جوان همدانی صرف رویداد قرآنی می‌شود

مدیر جامعةالقرآن خردسالان استان همدان از برگزاری مسابقات قرآن «فائزون 2» خبر داد و گفت: این جشنواره به یاد قرآن آموز همدانی که سال 1400 فوت شد برگزار می‌شود، پدر این قرآن آموز به جای برگزاری مراسم سالگرد اقدام به برگزاری یک رویداد قرآنی کرده است.

پوستر مسابقات قرآنیطاهره روشنیان، مدیر جامعةالقرآن خردسالان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مسابقات قرآن «فائزون 2» ویژه قرآن آموزان جامعةالقرآن خردسالان همدان برای دومین سال در همدان با رقابت 270 قرآن آموز از سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دور از مسابقات 14 دی‌ماه برگزار می‌شود، افزود: اختتامیه مسابقات 21 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسین طباطبایی (علم‌الهدی) نایب رئیس جامعةالقرآن کشور و حنانه خلفی نخبه قرآنی در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود، در نهایت از 33 نفر از برگزیدگان دختر و پسر تجلیل می‌شود. پیش از این آزمونی از سطح مراکز به عمل آمده که از 850 نفر از شرکت کنندگان 270 نفر به مرحله استانی این دور راه پیدا کرده‌اند.

روشنیان توضیح داد: این دور از مسابقات قرآنی مرکز جامعةالقرآن امسال به یاد یکی از قرآن آموزان همدانی به نام فائزه سادات میرذوالفقاری که از قرآن آموزان این مرکز و حافظ 18 جزء قرآن بود و در سن ۱۸ سالگی در سال 1400 فوت کرد برگزار می‌شود، این قرآن آموز به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، 2 سال درگیری ریه پیدا کرد و درنهایت فوت کرد.

وی ادامه داد: پدر این قرآن آموز برای برگزاری مراسم سالگرد دخترش به دنبال انجام کار خیری بود که پس از بررسی‌های مختلف از جمله کمک به ساخت حسینیه و مشارکت با اداراتی همچون اوقاف و... برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهد اما با توجه به رویکرد قرآنی دختر خود، دلش با این اقدامات راضی نشده و برای رایزنی به جامعةالقرآن آمد و در نهایت پیشنهاد برگزاری مسابقات به نام این قرآن آموز را دادیم و با استقبال او مواجه شد.

مدیر جامعةالقرآن خردسالان استان همدان یادآور شد: در این زمینه عنوان «فائزون» برگرفته از قرآن کریم و نام این قرآن آموز انتخاب شد، این پدر قرآنی ضمن تقبل جوایز مسابقه، هزینه پذیرایی و داوران و ... که تاکنون مبلغ 70 میلیون تومان هزینه کرده است، او به جای برگزاری مراسم سالگرد اقدام به انجام کار خیر قرآنی کرد.

روشنیان یادآور شد: این جشنواره سال گذشته به شکل محدودتر و در سطح شهرستان برگزار شد اما با توجه به گسترده‌تر شدن جشنواره امسال در سطح استان برگزار می‌شود و به دنبال آن هستی تا این جشنواره سال بعد در سطح منطقه غرب کشور برگزار شود، ضمن اینکه پدر این قرآن‌آموز درصدد است با هم افزایی سایر دستگاه‌ها مسابقات را در سطح بالاتر و ویژه قرآن آموزان بیشتر و دارالقرآن‌ها نیز برگزار کند.

روشنیان با اشاره به شخصیت این جوان قرآنی گفت: این قرآن آموز چندین سال به همراه 2 خواهر خود در کلاس‌های قرآنی مرکز شرکت داشت، از نظر اخلاقی بسیار مطیع والدین خود و فردی خوش‌رو بو که با وجود بیماری صبور بود و شکایتی نداشت.

وی با تأکید بر اینکه ورود به کار خیر قرآنی توفیق هر فردی نمی‌شود، ابراز کرد: فرد باید طعم قرآن را چشیده باشد که به این کار دعوت شود، خیران زیادی را دیده‌ام اما این عقیده را دارم که هر کسی توفیق کار خیر در زمینه قرآن را پیدا نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha