همبستگی جهانی با غزه در شب سال نو؛ از فلسطین تا مراکش + فیلم
کد خبر: 4191200
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

همبستگی جهانی با غزه در شب سال نو؛ از فلسطین تا مراکش + فیلم

در ادامه حمایت‌های جهانی از فلسطین مظلوم، شهروندان کشورهای مختلف جهان از آفریقا تا اروپا در آغاز سال نو میلادی و در مراسم‌های خیابانی سال نو با اهتزاز پرچم فلسطین همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از هسپرس، صدها نفر از مردم شهر طنجه مراکش در همبستگی با مردم غزه در آستانه سال نو میلادی در خیابان‌ها تجمع و حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند.

این گروه از مراکشی‌ها با حضور در میدان مرکزی طنجه ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها شعارهایی علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نوشته شده بود، خواستار پایان جنگ در این باریکه شدند.

همبستگی مراکش با غزه در شب سال نو

مردم ترکیه نیز در اولین روز از سال نو میلادی(۲۰۲۴) برای حمایت از ملت فلسطین و تأکید بر لزوم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، در شهر استانبول تظاهرات کردند. 

مردم استانبول در هشتاد و ششمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم و همچنین در حمایت از مردم فلسطین اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

همبستگی جهانیان با غزه در شب سال نو؛ از فلسطین تا مراکش

تظاهرات در استانبول در شب سال نو

در لبنان نیز مردم در شب سال نو به یاد شهدای غزه و همبستگی با خانواده‌های داغدار آن‌ها در بیروت گرد هم آمدند.

ویدئویی از برپایی تظاهرات در حمایت از مردم غزه و فلسطین در شب سال نو میلادی در بیروت لبنان را مشاهده می‌کنید.

 

لغو کنسرت هنرمند لبنانی برای غزه

راغب علامه، هنرمند لبنانی نیز در بیانیه‌ای از به تعویق افتادن تور کانادایی آمریکایی در ماه دسامبر خبر داد و اعلام کرد با توجه به شرایط سختی که مردم ما در غزه، فلسطین و لبنان تجربه می‌کنند این تور پس از سال نو میلادی و در زمانی که تعیین می‌شود برگزار خواهد شد.

شماری از مردم اردن هم یکشنبه شب در آستانه سال نو در اعتراض به حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مقابل سفارت این کشور در امان تظاهرات کردند.

خبرگزاری سما فلسطین نوشت: شماری از مردم اردن در اعتراض به ادامه جنایات علیه غزه و حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مقابل سفارت این کشور تجمع کردند و شعار سردادند.

برگزاری تظاهرات در مصر، آمریکا و رام الله در حمایت از مردم غزه

شهروندان مصری در تظاهراتی در قاهره بر همبستگی خود با مردم فلسطین در نوار غزه و حمایت از آن‌ها تأکید کرده و خواستار توقف فوری تجاوزات صهیونیست‌ها شدند.

رام‌الله، مقر تشکیلات خودگردان با وجود فضای امنیتی شدید و همکاری و هماهنگی امنیتی این نهاد با رژیم صهیونیستی همچنان شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم نوار غزه است.

همبستگی جهانی با غزه در شب سال نو؛ از فلسطین تا مراکش + فیلم

از سوی دیگر شهروندان آمریکایی در واشنگتن در همبستگی با مردم غزه تظاهرات کرده و بر ضرورت توقف فوری تجاوزات اشغالگران تاکید کردند.

در شهر ژنو سوئیس هم در آغاز سال نو میلادی و در مراسم‌های خیابانی سال نو برگزار شد و شهروندان سوئیسی پرچم فلسطین را در مراسم سال نو تکان دادند.

شهروندان سوئیسی پرچم فلسطین را در مراسم سال نو تکان دادند

یک فعال سوئیسی در این تظاهرات برای حمایت از فلسطین به المیادین گفته است که بیست سال است در همبستگی با غزه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

در فنلاند نیز پرچم فلسطین در جشن سال نو میلادی در شهر هلسینکی، پایتخت این کشور برافراشته شد.

تظاهرات همبستگی با غزه همزمان با مراسم سال نو میلادی در فرانسه و آلمان نیز برگزار شده است.

از سوی دیگر، همزمان با آغاز سال نو میلادی و در میانه جنگ شدید ارتش صهیونیستی علیه غزه، شهرهای اشغالی و به ویژه تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی سال جدید را با موشک باران نیروهای مقاومت فلسطینی آغاز کرد.

در اولین ساعات بامداد نخستین روز سال نو میلادی، آژیرهای خطر در تل آویو بزرگ به صدا درآمد و رسانه‌ها از شلیک موشک توسط مقاومت فلسطین از غزه در نیمه شب ابتدای سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

در ادامه برخی آثار گرافیکی را مشاهده می‌کنید که کاربران فضای مجازی به‌مناسبت آغاز سال نو 2024 در اعلام حمایت از فلسطین و مردم غزه در شبکه‌های اجتماعی منتشر و جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha