مروری بر فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز
کد خبر: 4191245
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

مروری بر فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز

رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز اهم فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت این دانشگاه در سال تحصیلی جاری را تشریح کرد.

قرآن کریم

راهین تک‌فلاح، رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تشریح فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: این دانشگاه برنامه‌های قرآنی مانند حفظ ترتیبی، صوت و لحن، تجوید و تدبر در قرآن را در طول سال ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه اجرا می‌کند. همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی از جمله برگزاری محافل قرآنی، نکوداشت مناسبت‌های مذهبی و... در برنامه‌ها قرار دارد.

وی تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های قرآن و عترت و ثبت‌نام برای شرکت در دوره آموزشی فرزندپروری از دیدگاه نهج‌البلاغه را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «تفسیر سوره فجر» ویژه دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم ویژه دانشجویان و کارمندان دانشگاه از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

تک‌فلاح تجلیل از نخبگان قرآنی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی این دانشگاه در مناسبت‌های مختلف و مشارکت و همکاری در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان را از برنامه‌های قرآنی این دانشگاه برشمرد و با اشاره به استقبال قابل توجه دانشجویان و دانشگاهیان از برنامه‌های قرآن و عترت(ع) این دانشگاه تصریح کرد: به‌عنوان مثال در ایام فاطمیه(س) محافل عزاداری برگزار کردیم که بیش از ۴۰۰ دانشجو در این برنامه شرکت کردند.

رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه باید با دو نگاه جمعی و عقلانی برنامه‌ریزی و اجرا شود، گفت: اینکه مسئولان برنامه و طرح بدهند و اجرا کنند شاید خروجی لازم را نداشته باشد بلکه کار را باید به خود جوانان سپرد به همین جهت کانون‌های دانشجویی فعال در این دانشگاه در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha