عشق مادری موجب اعتلای هنر می‌شود
کد خبر: 4191398
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
یک هنرمند نگارگر:

عشق مادری موجب اعتلای هنر می‌شود

طراح ضریح حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) با بیان اینکه آثار هنرمندان زن قبل و بعد از مادر شدن با هم متفاوت است، گفت: عشق مادری آنچنان وسعت دارد که هنرمند می‌تواند آن را به همه آثار خود تزریق کند و تمام هنرها از طریق تلفیق با عشق مادری ارزشمند می‌شوند.

اثر نگارگری آمنه بدرالسماء«شهربانوی زندگی» عنوان نمایشگاهی است که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و به‌مناسبت بزرگداشت هفته مقام زن و مادر در محل سابق نمايشگاه بين‌المللی اصفهان واقع در پل تاريخی شهرستان برپا شده و علاقه‌مندان تا 15 دی‌ماه از ساعت 15 تا 21 می‌توانند از آن بازدید کنند.

آمنه بدرالسماء، هنرمند نگارگر و طراح ضریح حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) است که با آثار خود در این نمایشگاه حضور دارد. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان نمایشگاه «شهربانوی زندگی» و نمایشگاه‌های مشابه آن را در دیده شدن هنرمندان و به‌ویژه هنرمندان زن مؤثر دانست و اظهار کرد: من در این نمایشگاه حضور یافتم تا در کنار دیگر زنان هنرمند شهرم باشم و در مقام هنرمندی که آثارش زینت‌بخش نقاط فرهنگی شهر است، به شرکت در نمایشگاه «شهربانوی زندگی» مشتاق بودم.

این هنرمند در خصوص نسبت میان حس مادرانه و هنر گفت: بهترین حسی که تجربه کردم و توانستم آن را به آثارم تزریق کنم، احساس مادرانه است. فکر می‌کنم مادر بیش از هر کسی می‌تواند جامعه را به مسیر درست هدایت کند و اهمیت دادن به نقش زن در جامعه موجب می‌شود تا این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: آثار هنرمندان زن قبل و بعد از مادر شدن با هم متفاوت است. عشق مادری آنچنان وسعت دارد که هنرمند می‌تواند آن را به همه آثار خود تزریق کند؛ به همین دلیل تمام هنرهای ظریفی که از نظر عموم بی‌ارزش هستند، از طریق تلفیق با عشق مادری ارزشمند می‌شوند.

بدرالسماء تصریح کرد: زنان به‌دلیل زایش و پرورش می‌توانند بسیار توانمند باشند و این توانمندی به خواست و اراده هر زن بستگی دارد، به‌گونه‌ای که اگر به رسالت خودمان در زندگی بپردازیم، هیچ وقت گرفتار افکار منفی نخواهیم شد. طبق آموخته‌های پدرم، رضا بدرالسماء تلاش کردم تا در آثارم ارزش زن را حفظ کنم و جایگاه معنوی و اجتماعی‌اش را در هنر نگارگری به خوبی نشان دهم.

وی با تبریک روز زن به زنان هنرمند و توانمند ایرانی توضیح داد: من در این نمایشگاه شرکت کردم تا به زنان بگویم در عین حال که می‌توانند پرورش دهند، می‌توانند قدرتمند هم باشند. ما زنان می‌توانیم به اطرافیانمان یاد بدهیم که چگونه با ما رفتار کنند و می‌توانیم فرزندانی پرورش دهیم که هر کدام برای خود رسالتی در زندگی داشته باشند و محکم گام بردارند.

انتهای پیام
captcha